Pappa Bellman

För ett tag sen följde jag med Carina, när hon hämtade hem sin hona Prinsessan My från parning. Jag ville gärna följa med för att hälsa på Bellman, dvs hanen till Marussias första kull, Änglakullen.
 
Det är inte Bellman som My träffade denna gång utan hon träffade en annan snygg kille som heter Super Sonic Blue. Både Bellman (som numera ägs av fodervärden) och Sonic kommer från Helenas uppfödning.
 
Bellman är numera kastrat och har det bara bra. Visst är han väl helt underbar?
 
  
Sonic är också en helt underbar hane och jag är väldigt imponerad av att han har så mycket päls och har bra vikt, trots att han är fertil.Här kommer några kort på honom o kolla bara in hans grymma look, även fast han än snällare än snällast.
 
Mys första parning var en dejt med Bellman och jag tyckte det var så gulligt när han gick fram och nosade på My (som inte sa något) i transportburen, undrar om hon kom ihåg honom.
 
Det är för tidigt att säga något om My är dräktig eller inte, men jag hoppas. Det är så kul att ha kattungar - även om det såklart är mycket jobb också.
 
 

Kommentera här: