Två badade katter

I helgen har Sakhi o Ella badats. Sakhi, som inte tycker att detta är så jättekul, står för det mesta tålmodigt kvar tills det är över. Lite prat o några få rymningsförsök men det blir även mycket att slicka mig på armen.  
 
Sakhi är verkligen min katt, han följer mig gärna överallt. Sitter jag och pysslar så ska han absolut vara nära, det bästa är ju såklart att ligga precis där jag ska pyssla.
 
Igår blev det annat pyssel också, en välbehövlig städning på övre plan. Såklart att alla katter måste följa med upp och kolla vad som händer, men Sakhi var den som stannade kvar längst. Här är en bild från igår.
 
Ella, vår mycket bestämda unga dam, muttrade en hel del. Men hon var otroligt snäll även hon. Detta trots att detta, om jag nu räknat rätt, bara blev hennes 4e bad. Det var ju dock ett tag sen sist hon badade (i oktober). När jag höll på att skölja av henne ordentligt lade hon sig ner i badkaret. Vår underbara gosetjej.
 
Det blev senare än tänkt att bada katterna så vi provade att använda hårtork på både Sakhi o Ella. Sakhi, som kan vara en stor fjant ibland, tyckte inte det var så roligt men med godis går allt vägen. Ella, som är lite rädd för dammsugaren, klarade detta rätt galant. Kul att ha provat och jag kommer nog fortsätta använda hårtorken.
1 Susanne:

skriven

Ibland undrar man varför det ena ska vara så läskigt men inte det andra. För Dasher är det helt coolt med dammsugaren, men inte med fönen, så han är tvärtom mot Ella. Ska förresten bli skoj se henne igen. Har ju inte sett henne sen hon var kattunge! Jag har med mig tre generationer i rakt nedstigande led - Orianna, Dasher och sötaste lilla Katla. Som vanligt jättesnällt att du alltid ordnar burar åt oss!!!! Vi ses på lördag. Kram

Kommentera här: