Snart börjar utställningsäsongen

Vad jag längtar tills nästa helg då BJK har kattutställning. Det ska bli så roligt att träffa alla trevliga vänner igen, sitta och surra med dom och bara ha kul! 
 
För ett par veckor sen var jag på pälsvårdspreparering och nu i helgen ska Sakhi o Ella badas. Får se om jag får till Sakhis mjuka päls bra.
 
Jag har valt att bara ställa Sakhi på lördagen, detta för att jag hoppas att han tar cert (och därmed blir stoppad i Sverige) och Ella hela helgen. Ella... ja, vi får väl se vad domarna tycker om denna nakenfis till katt. Hon har inte mycket päls men faktiskt så väger hon rätt bra.
 
Vad gäller Ella så är denna utställning enbart till för att träna henne och jag har inte tänkt ställa ut henne mera i år. Ja, det är klart att om hon skulle gå väldigt bra försöker jag nog ställa henne i Skellefteå (i juni). Men jag tror att hon får vara hemma och skaffa lite mera päls.
 
Jag kollar med jämna mellanrum om inbjudan till Finland (i juli) har släppts men inte ännu. Räknar med att den släpps kanske nästa vecka. Finland-trippen kommer nog bli väldigt trevlig.
 
Jag har med Marussia (som förhoppningsvis blir GIC) och Sakhi (som förhoppningsvis blir SP). Det vore ju kul om det skulle gå så bra men annars kommer jag nog vara nöjd med sällskapet. Det blir rätt många från Skellefteå-trakten (+ jag och en till från Sävar) som åker. Räknar med att vi kommer ha lika trevligt som vi alltid brukar ha och drömmen vore ju om det går lika bra som det gjorde i Trondheim.
 
Utställningen är alltså nästa helg, 13-14/4. Det vore kul om ni kommer förbi och säger hej! 
1 Kicki:

skriven

Ser också fram emot nästa helg! Ska bli så skoj att ses igen!!! Kram Kicki

2 Susanne:

skriven

Vi ses i Umeå! Ska bli så skoj att ses igen. :-D

Kommentera här: