Jag som skulle jobba

 
med massa annat viktigt jobb, istället fastnade jag i utställningsmappen (från Umeå-utställningen). Så nu har jag sorterat och ska börja skicka ut korten till ägarna. Kom ihåg att det enda jag vill är att man hänvisar till hemsidan, www.deltaskatter.nu.
 
Jag tycker det är så himla kul att få se kort från utställningar. Även om man inte har varit med så kan man få se bilder på fina katter. Tyvärr missade jag helt att fota några katter på denna utställning och det händer ibland...  
 
Jag fotade tex bara några få kort på Ella i buren, på söndagen. På lördagen fotade jag inte alls och Sakhi har jag inte ens något kort ifrån. Sakhi saknade nog Marussia och tyckte att Ella var för liten för att gömma sig bakom.  
 
Några katter missade jag som sagt att fota och några katter tyckte det var lite jobbigt att komma fram ur buren så några har jag fotat i buren. En del har jag fotat framme hos domaren, det började jag med på söndagen.
 
Jag har varit på en utställning (i Sundsvall, tror jag) där en domare hade alla sibbar. Det var så otroligt intressant och lärorikt, för man lär sig mycket genom att lyssna på en bra domare. En domare som dels förklarar för utställaren men även vänder sig till publiken och berättar för- o nackdelar med katten. Det enda som blir negativt med att en domare har alla sibbar är ju att det blir få sibbar i panel.
 
Något som ytterst sällan slår fel när jag ska jobba framför datorn är att Sakhi kommer och vill upp i famnen. Det är absolut inga som helst problem om jag bara slösurfar etc, men just när jag jobbar på riktigt så passar det inte så bra alla gånger.
 
Han brukar tom lägga sig ner bredvid mig så att jag åtminstone ska se att han finns där och vill upp i famnen. Ibland försöker han tom hoppa upp direkt. Min fina solstråle!!
 
Denna vecka är ganska fullbokad för mig och jag kommer inte att ha tid att börja bearbeta korten denna vecka. Sen har jag kort från fler utställningar som jag inte har bearbetat. Tiden räcker inte till och även om sjukdomsproblematiken har blivit bättre är det inte helt bra.

Kommentera här: