Det händer inte så mycket

jag är mest borta, på träning o olika ärenden/aktiviteter. När jag väl är hemma så tar jag det lugnt. Imorgon är jag tex hemma fram till 14-tiden och det kommer att kännas konstigt att vara hemma så länge.

Snön försvinner fort och det är så skönt. Har tom sett en snödroppe som redan förra veckan hade tittat fram. Det ger en hopp om att det även i år kommer en sommar.

Katterna är ute mycket i kattgården och oftast är Sakhi den som stannar kvar längst. Han älskar verkligen att vara ute och bara njuta av vinden och alla lukter.

Nu på måndag ska jag med veterinären med Dolce. Jag kommer nog ta en före och en efterbild på henne. Anledningen till att hon ska in är att hon har fodertovor och det är så pass mycket att jag känner att jag behöver ha hjälp med att raka henne. Dolce är så otroligt söt och snäll så hon tillåter oss att kamma henne rejält och ta bort massa tovor men till slut blir såklart även hon less. Stackars lilla gumman....

Jag märker att hon är bättre i pälsen när hon äter samma foder som Sakhi o Marussia men det är ju inte bra för hennes övervikt....

Tänk så lite päls hon hade här, juni 2010.


Det här kortet är taget dec 2011. Viss skillnad eller hur?


1 Jenny:

skriven

Hon är overkligt charmig! Det ska bli spännande att se hur hon ser ut rakad. Lycka till!



/Jenny S

2 Susanne Vikström:

skriven

Jag kan bara säga "Hoppsan"....vilken skillnad. Hon är ju bedårande den lilla gumman!!!

3 Lena:

skriven

Hon är verkligen ett charmtroll! och med en

otrolig päls dessutom.

Förstår att det behövs lite hjälp på traven för det är inte roligt att slåss med tovor om de är för många.



Kramis Lena och sibbarna i Kåge

Kommentera här: