Uppdatering 2

Dagen blev inte som jag hade tänkt mig. Jag hade tänkt hinna vara mycket med Finkel och Ella idag. Istället slutade det med att jag fick fara till akuten och har nyss kommit därifrån. Dock är det inte jag som har drabbats denna gång. Jag ska tillbaka imorgon så det kommer vara låg uppdatering på bloggen.

Lars tog med kameran när han lämnade Finkel men det var inte lätt att få till några bra bilder då Finkel var väldigt, väldigt gosig och antingen bara sprang omkring eller var runt fötterna. Jag tror minsann att det inte bara är Lea som har saknat Finkel.

När vi kom hem igår satt jag länge med Finkel i tvättstugan, på golvet med honom. Det slutade med att jag fick sätta mig med ryggen mot dörren för Finkel skulle bara ut. Han var flera ggr på dörrhandtaget, hoppade bla upp och hängde i handtaget. Han klättrade "all over me" när jag satt mot dörren, bla ställde han sig på mitt huvud etc. Underbara Finkel gosekillen!

Ella har sovit med mig, på soffan, i natt. Hon har haft åtminstone tre olika sovställen på mig och när jag vaknade imorse låg hon vid mina fötter och sov, sötnosen! Jag tog in frukosten och åt här och hon slutade genast att äta sin mat utan var istället framme och tiggde lite, så jag gav henne en liten bit. Gäller dock att passa så att det inte blir en ful ovana men en bit tyckte jag hon kunde få.

Ella är en mycket trygg o harmonisk katt. När jag gav de stora katterna mat ville Marussia inte äta utan gick istället till dörren och stirrade på Ella. Jag ropade på Ella som genast kom fram till dörren, helt obrydd om att det satt en stor katt på andra sidan.

Just nu är Dolce i vardagsrummet med Ella och det har väl gått hyfsat. Ella fräste lite åt Dolce, som dock inte brydde sig. Dock var det inte så farligt eftersom Ella kunde äta maten medan Dolce var och nosade på henne.

Just nu ligger Ella i solen på en fönsterbräda och tvättar sig o har det allmänt bra!

Vår fina prinsessa Ella. TACK Karin för denna underbara tjej och tacka barnen för att dom har uppfostrat henne så bra.

Kommentera här: