På väg till Boden

Imorse for vi tidigt, vi har i alla fall planerat att fara tidigt så det är bara att hoppas att vi kom iväg så tidigt!  (Det är bra med tidsinställda inlägg! )

Vi ska göra en liten avstickare innan vi sen far till Annika (som snällt nog bjuder på lunch) och träffa Lady & Lufsen innan vi sen far till Karin och äntligen kan ta hem fröken Ella. Ella är enda kattungen kvar så hon är lite mer gosig nu, när hon inte har resten av sina kullsyskon att busa med.

På hemvägen stannar vi till i Skellefteå där jag ska plocka upp Finkel (dvs Raphael). Han har varit på parningsbesök länge hos Sussie nu men Allting får inte börja löpa för de andra honorna. Det skulle dock inte förvåna mig ett dugg om Allting börjar löpa en vecka efter att Finkel har kommit hem.

När vi kommer hem ikväll med Ella har jag tänkt sova med henne i vardagsrummet, första natten. Inte för att jag tror det kommer bli mycket sömn men i alla fall bättre än att låta henne vara helt själv. Dörren kommer såklart att sättas upp för att hålla i sär katterna.



Därefter kommer jag introducera Dolce för Ella. Jag tror att Dolce och Ella kommer få ett väldigt stort och bra utbyte av varandra!

Jag och Lars far ner till Sundsvall redan på torsdagmorgon, då jag har tänkt hälsa på dels lite kattfolk och sen även hinna göra lite andra saker innan det är dags för utställningen.

Efter vi sen kommer hem från utställningen har jag tid på mig att få Sakhi och Ella att gå ihop innan det sen blir dags för Ella o Marussia att lära känna varandra.

Eftersom man kan reagera på kattungar kommer jag inte ta emot testbesökare denna sommar utan jag tar emot när hon har blivit lite större, ev redan i slutet av aug men mest troligt efter Luleå-utställningen, som är sista helgen i augusti.

Kommentera här: