Kattungebesök hos Sunny

Förra veckan var jag o hälsade på Sunny (aka Yang). Det var en mkt trött tjej, i princip under hela besöket bara vilade hon trots mattes försök att få igång henne! Hon var dock social o jättemysig samt lade upp magen så jag fick sitta länge och klia henne på magen, något hon verkligen inte gör för vem som helst.

Sunny har vuxit mycket sen hon flyttade, det är inte så lätt att komma ihåg att hon bara är 7 månader. Hon har en bra benstomme, öronen kunde jag väl ha önskat att dom satt lite bredare isär men å andra sidan är hon som sagt väldigt ung fortfarande. Vi satt och pratade och jag påpekade att även om det är stor skillnad på en kattunge på 12-13 veckor (som är så otroligt dum o framför allt nyfiken!) så har dom fortfarande vid 7 månaders ålder inte så mycket förstånd och det är Sunny ett levande bevis på!

Här kommer nu många bilder på vackra Sunny!


Hon tyckte tydligen inte om min blixt (trots att jag har en extern blixt o diffuser) så pep hon rätt roligt nästan varje gång jag tog kort. Sötnosen!


Till sommaren hoppas jag kunna fara upp o hälsa på Yin, som nyss har kastrerats. Hon kastrerades och fick ståltråd, så att det skulle göra ont om hon försökte slicka på såret, dock ingen tratt. Även Sunny var utan tratt och fick också ståltråd. Stackars Yin har - mest troligt - slickat på såret och så har en tand fastnat i tråden och hon har på så sätt lyckats få upp ett stygn. Läs mera här.

Jag tycker det är konstigt att veterinärerna (två olika o på olika ställen) inte menar att man behöver tratt. Nu vet jag det att man i alla fall ska be veterinären att h*n tejpar igen såren, ja efter att ha sytt först såklart. Redan för ett par år sen köpte jag en liten mjuk krage, som jag tycker är suverän. Lägger in två bilder så ni får se hur den ser ut.

Den är i storleken XS men både Dolce (kastrat vid 6 mån) kan ha den,


och även Jivara (som kastrades när hon var lite drygt 4 år). Jag kan verkligen rekommendera en sån här krage, finns att köpa hos veterinärer. Min är köpt på Djursjukhuset i Gammelstad.

1 Susanne:

skriven

Vilken goding hon är Sunny :) Jag tycker att systrarna är lika, fast Yin är lite mörkare. verkligen fina kort!!

Kram

2 Annika:

skriven

Vackra bilder på Yan. Vi ses på midsommardagen. Kram från Annika.

3 Helena:

skriven

Vilka fina bilder du tagit! Som du märkte är Sunny inte så lätt att ta kort på, hon gillar det inte alls. Hon ser lite grym ut på vissa bilder. :)



Det var roligt att du hade möjlighet att komma förbi, gör gärna om det. :)



Kram

Kommentera här: