Många bilder på Finkel

Raphael (aka Finkel) har varit borta på parning, det blev många veckor och trots att han så gärna ville träffa honan så blev det inget löp. I samband med att vi då for förbi Skellefteå tog vi en kort paus och plockade upp honom.

Fodervärden skulle komma hem sent på kvällen och gå upp tidigt för att jobba förmiddag så vi tyckte det var bättre att han fick vara i tvättstugan en natt hos oss. Jag stängde in mig med Finkel och satt med honom ett bra tag. En mycket gosig kille, men som absolut ville ut ur tvättstugan.

Det slutade med att jag satte mig med ryggen mot dörren, så att han inte skulle kunna öppna dörren. Att öppna dörrar lärde han sig hos Sussie och jag ville inte riskera något hemma. Jag blev mao inlåst i tvättstugan och fick ringa när jag ville bli utsläppt.

Finkel var överallt på mig, i famnen, stod på mina axlar och tom ställde sig på mitt huvud ett tag men då plockade jag faktiskt ner honom, för någon måtta får det väl ändå vara?

Dagen efter var det tänkt att jag skulle fara och lämna honom. Ta med kameran och få några bra bilder samt även väga honom. Men jag fick förhinder så istället for Lars med honom. Att ta bilder var verkligen inte lätt för han ville bara gå och stryka sig mot allt han såg. Det luktade ju inte så mkt katt längre kvar i lägenheten tyckte nog Finkel.  Att försöka väga Finkel struntade vi i denna gång.

Finkel lyckades smita natten mellan må o ti och det var jobbiga dagar innan han till slut kom hem igen på sö. Då gällde det att ge honom mat, lite men ofta. Han var ju även lite smutsig men även trött.

Jag grät många glädjetårar och skickade många sms den dagen om att han hade kommit hem igen. Självklart blev jag även "tvungen" att hejda i princip alla som ställde ut sibbar på söndagen och berätta den glada nyheten!

Här kommer en mobilbild som Lea har skickat till mig, samma dag som han kom hem igen. En mycket nöjd katt som bara njuter!


Håll tillgodo med några av de bilder Lars tog. Fler och snyggare bilder av Finkel kommer komma någon gång under sommaren.


Avslutar med en bild som jag tycker är så typiskt för Finkel. En bild där han självsäkert ligger på rygg och är helt trygg och avslappnad.


1 Therese:

skriven

Det är så skönt att han kom hem hel fast inte helt ren:-)

2 Marie:

skriven

Underbart att Raphael/Finkel kom hem oskadd. Jag blev så glad när Gunilla meddelade mig. Härligt för matte och lillhusse och för Finkel såklart. <3



Kram

Marie

Kommentera här: