Ella o Dolce, del 2

Äntligen kommer ett långt inlägg med väldigt många bilder på våra två yngsta katter.

Vi kom hem med Ella rätt sent på kvällen och dörren var uppsatt till vardagsrummet. För att inte Ella skulle vara helt ensam sov jag med henne i soffan. Eftersom det inte är den allra skönaste soffan att sova länge i, vaknade jag ett par gånger. Varenda gång jag vaknade låg Ella hos/på mig, vid olika ställen. Älskade lilla skruttgumman!

Det var ju inte bara jag som ivrigt hade väntat på att få hem denna lilla skönhet utan även hela familjen. När vi körde förbi Skellefteå tog vi med oss Raphael (aka Finkel) hem. När vi kom hem satte jag Finkels bur på altanen och Ellas bur satte jag på bron, vänd mot kattgården. Sakhi gick direkt fram till kattgårdens dörr för att spana in Ella.

Så här såg det ut när Ella var installerad i vardagsrummet (Finkel fick sova en natt i tvättstugan) och hon har en mycket nyfiken katt på andra sidan dörren, som vill se vad det är för något vi har kommit hem med. Här sitter Dolce faktiskt på golvet och tittar men hon klättrade snabbt upp i sitt klätterträd och försökte komma in i vardagsrummet.


Ella, som är en mycket trygg o harmonisk katt, brydde sig inte ett dugg om att hon hade åskådare. Hon bara lekte på och denna vippa tog det inte lång stund förrän hon hade slaktat den helt och hållet. Hon lär bli dyr i drift på leksaker.


Dolce fick börja komma in på måndag em, först ett kort tag och sen blev det längre och längre. Dolce är också en lugn, trygg o harmonisk katt som går bra ihop med andra katter. Värt att komma ihåg är också att hon hela sitt liv dels bara bott här men även alltid haft sällskap av Sakhi, Marussia och kattungar, så hon är van vid andra katter och därför bara nyfiken.

Sakhi stackarn är såklart också nyfiken men eftersom han vet att han får stryk av Marussia när det är kattungar är han mer på sin vakt än Dolce.

Så här såg det i alla fall ut när Dolce fick komma in i vardagsrummet.


Det är klart att Ella är fundersam på vem Dolce är, så lite avvaktande var hon. Här har hon gömt sig lite bakom gardinen, ser ni den svarta pilen som pekar på Ella?


Nu går det hur bra som helst mellan Ella och Dolce. Jag återkommer en annan dag med fler bilder. Ha en riktigt trevlig helg!
1 Marie:

skriven

Fina bilder på underbara Dolce och Ella. Har träffat Dolce och hon är verkligen något alldeles extra. Och jag tror att tjejerna redan är goda vänner?



Håller tummarna att även Sahki inser att nykomlingen är en snäll liten tjej som går utmärkt att sova med. Och att Marussia inte tycker att hon är allt för "otäck", utan accepterar lilla Ella hon med också snart. <3



Kram

Marie

2 Lena:

skriven

Så mysigt att ha en ny liten kattflicka i huset.

Kan tänka mig att Dolce tycker att det är precis

lika underbart..Hon är ju så go så hon tar säkert bra hand om er lilltjej.



Kramis Lena

Kommentera här: