Det är fortfarande väldigt mycket just nu

och jag far och flänger överallt. Jag har i alla fall fört över alla bilder från minneskortet och ska försöka få tid över till att sätta mig o sortera o börja skicka ut till alla som jag har tagit kort på. Denna gång frågade jag alla om dom ville vara med på bilden som hamnar i bloggen och sa man då "det spelar ingen roll" så hamnar man på bild i bloggen. 

Det är väldigt många kort som jag har tagit så jag ber om ursäkt för att det nog kommer dröja dels innan jag skickar ut bilderna till ägarna men framför allt innan det kommer upp bilder här i bloggen. Jag kan tänka mig att resultaten hinner komma snabbare på Sundsvalls kattklubbs hemsida som ni hittar här, än i bloggen.

Det är tur att det är fint väder för just nu är Sakhi/Marussia i kattgården och får inte komma in. Dolce och framför allt Ella får springa runt i huset och undersöka. Detta gör jag av två skäl och det viktigaste är för att inte Ella ska bli alltför rastlös men även för att det på så sätt luktar lite Ella.

Ella, ja det är en riktigt framåt & tuff tjej. En riktig utbrytardrottning!! Jag är lite osäker om jag skrev att hon hoppade nästan högst upp på ena högtalaren (som är hög) och sen vidare till grammofonen (över spikmattan, som faktiskt hejdade både Yin & Yang). Sen ett raskt hopp till den tillfälliga dörrkarmen, vidare till det blå klösträdet och sen ett elegant skutt ner till ett mindre klösträd i närheten och sen ner på golvet och friheten!

Igår gjorde Lars en till avspärrning, det tog inte lång stund innan hon hade forcerat det hindret (som är 115 cm hög). Hindret höjdes till 123 cm och jag skojade och sa att till natten tar hon det hindret. Helt fel av mig för det tog max 10 min innan hon satt på dörrkarmen igen.

Nu har vi tagit bort en högtalare som hon använt som språngbräda och peppar, peppar.... Hittills har hon inte lyckats bryta sig ut. Men jag undrar lite vad det är för något som Karin har sålt till mig, är det verkligen en kattunge??

En kattunge som idag förresten blir 14 veckor.

Det kommer att komma kort på vår lilla busiga Ella men som sagt, just nu finns inte tid till det. Den tid som finns går åt till att njuta av lilla fröken som är så gosig och mysig. Hon kurrar väldigt mycket och är gärna social, men eftersom jag är borta en hel del nu så blir det tyvärr inte så ofta hos mig.

Kommentera här: