Ombytta roller

Imorse blev jag väckt tidigt av yngsta sonen. Sunny hade kommit på hur man skulle göra för att rymma från vardagsrummet. Jag är lite förvånad över att det var Sunny o inte Yin. Det är ju oftast Yin som hittar på hyss och Sunny glatt hakar på men denna gång låg Yin och sov/vilade på klätterträdet.



Vad Sunny gjorde var att klättra uppför högtalaren (tur att inte husse såg det!), ställa sig på skivspelaren och sen balansera på "dörrkarmen" till klätterträdet och hoppa ner. Freedom!!


Här kommer några bilder, halvsuddiga för en gångs skull, på en busig Sunny. Kul att se att även hon kan vara väldigt busig ibland. Om ni undrar vad hon leker med så är det en tom tejprulle.



Marussia hakade såklart på, men för henne räckte det att ha en transportbur att hoppa från så båda flyttades längre in i rummet och efter ett par ggr då jag fick säga till Marussia så fattade hon. Till skillnad då från Sunny. Dessa busiga kattungar, eg borde jag vara väldigt imponerad över hur flitiga och framför allt envisa dom är.

Jag gick o hämtade tejp, vanlig enkel tejp, som jag förvandlade till dubbelhäftig tejp, och klistrade på skivspelaren. Katter gillar ju inte att "sitta fast" men trots det provade Sunny flera ggr innan hon till slut gav upp. Så här såg det ut på skivspelaren efter 2 rullar tejp.


För säkerhets skull stängde jag in Sakhi, eftersom jag blev tvungen att fara iväg ett par timmar. Det har inte blivit så mkt gjort för mig i veckan men idag hade jag inte så mkt att välja på.

Väl hemma så upptäcker jag till min stora glädje att alla 4 katterna (vi släppte in Dolce som sällskap till Marussia) var kvar i vardagsrummet. Husse tyckte inte riktigt om all tejp på skivspelaren så nu ligger en spikmatta där istället.

Avslutar med att skriva att jag har fått två fina bilder på Lady & Lufsen och det blir perfekt att lägga ut dom när Änglakullen fyller 1 år nästa vecka. Tack A! Vänta tills ni ser snyggingarna, Lady har blivit lik mamma Marussia och båda två verkar ha jättefin grön ögonfärg. För en gångs skull har jag idag fått en hyfsad bra bild på Marussia, hon är inte en katt som gärna ställer upp för kameran - till skillnad från linslusen Dolce!

Kommentera här: