Marussia 3 år

Först ut i bilkullen är Marussia. Hon vägde 104 gram och var näst lättast av alla bilarna. Marussia är en rysk sportbil och ser ut så här (bild lånad här).
Marussia

Nu till vår Marussia. Jag börjar med en bild på henne som nyfödd och en när hon är 12 veckor.


Eftersom Marussia bor här får hon - som Sakhi - några extra bilder. Sakhi fick under tiden Bilkullen växte upp vara med o hjälpa till. Marussia var den kattunge som först hoppade in till Sakhi där han låg o vilade. Här är hon dock lite äldre.


Den här bilden har jag visat tidigare men jag tycker så mycket om den. Vår älskade underbara "Flis-Lisa".


Här är hon 8 månader gammal.


1 år o 9 månader


2 år o 8 månader


Knappt 3 år


Marussia har hunnit vara på några utställningar, den första utställningen var i Luleå 2009, där hon var knappt 6 månader. Där gick det väldigt bra, hon fick sin första NOM och utöver det fick hon även domarens hjärtekatt-pokal. Det som dock var lite roligt var att vi inte hörde när Marussias nummer blev uppropad så till slut gick dom iväg för att hämta henne.

Eftersom Marussia satt i panelburen så blev vår förvåning väldigt stor när dom kom bärandes på Sakhi (som bara följde med som sällskap). Jag undrar vad domaren ska ha tänkt när hon valde en 6-månaders kattunge och istället fick fram en stor kille. Det nedre kortet på Sakhi har Linda tagit.



Hon har även hunnit vara en sväng till Norge, där hon fick sin andra NOM och på Sibirispecialen i Sundsvall, sept 2011, tog hon titel o blev IC. Eftersom jag inte hade med mig kameran till Sundsvall (jag hade istället tre katter) så blir det ingen bild därifrån, utan bara en bild från Norge, där hon är i panelen.


Marussia har även hunnit med att få två kullar. Hennes första kull, Ängelkullen, föddes samma dag som hon blev 2 år. Kull 2, Kinesiska filosofikullen, föddes i november 2011. På båda korten är kullarna 5 veckor, en väldigt charmig ålder tycker jag.

Änglakullen


Kinesiska filosofikullen

Kommentera här: