Dolce hos veterinär

Tidigare i veckan tog jag med mig Dolce på en biltur - här märks det att jag behöver träna henne ordentligt!

Vi skulle ta ett nytt leverprov. Stackars Dolce som aldrig åker bil annat än när hon ska till veterinären och göra något, pep nästan hela vägen.

Väl framme fick vi komma in rätt snabbt till ett undersökningsrum, men väl där fick vi vänta. Dolce var så mysig och gosig med mig när vi väntade. Älskade lilla skruttgumman, vår underbara gosekatt.

Vi, jag och veterinären, nöjde oss med att ta ett leverprov för att jämföra mot ifjol. Då låg hennes levervärde högt men sen dess äter hon ju två specialfoder, övervikts- och ett leverfoder. Jag frågade om hennes öga och det ser fortfarande väldigt fint ut, ingen skada på hornhinnan eller så. Jag frågade även varför hon har på sin vänstra sida (samma sida som halvsidiga förlamningen) så mycket längre öronhår, se bilden nedan. Veterinären trodde att det beror på att hon har bra cirkulation och det är alltså bara bra.


Jag bad henne även kolla Dolces tänder, en vana jag har när jag tar katten till veterinären. Även det såg bara fint ut och likaså hennes vikt. Hon har blivit bättre i hullet (även om hon fortfarande är en pälsboll) och med tanke på att Dolce tjuvar kattungarnas mat om hon kan så tycker veterinären att hon ligger bra till. Det gäller bara att ha koll så att hon inte blir tjockare.

Idag kom provsvaret och det ser väldigt bra ut, skönt nog! Så detta betyder att om inget händer med Dolce nu så kan hon avvakta med att ta ett nytt leverprov om två år.

Dolce var nog trött när vi for hem sen. Dels blev hon rakad på frambenet, sen stucken, sen bilfärd. Det är ju nog för att kunna knäcka vem som helst. 

Vad gäller Yin o Sunny så har vi idag klippt klorna på dom. Sunny var så duktig o lätt att distrahera medan Yin (som vanligt) var busig och vild. Efteråt fick båda tjejerna något tokryck, sprang och hoppade högt. Otroligt att dom blir 12 veckor nu på söndag!!

Avslutar med ännu en bild på vårt charmtroll Dolce. En bild som är tagen dec 2010 o här kan man se att öronhåret har växt rejält på drygt ett år!

Kommentera här: