Vilken härlig helg

det har varit. Det började i fredags med att fina Super Sonic Blue kom till oss redan 06.15. Han skulle lifta med oss upp till Skellefteå, där han skulle få träffa en hona.

Vi kom iväg före planerad tid och efter att ha lämnat av Sonic for vi till Sussie, där vi fikade lite snabbt och även hann titta på Liliths två fina kattungar (Nina Kanin och Lille Skutt) innan vi tog med oss Loka som skulle på parning i Boden, hos Karin.
 
Där hann vi se lite snabbt både Ellas pappa (Agent 007) och även träffa det fina nytillskottet Grace innan vi sen for till vårt boende. Efter att ha tagit det lugnt ett litet tag var det dags att fara till Boden och träffa Gabbana (som numera heter Theo) och där blev det många bilder på en fin kille.
 
Lördagen bar det av till utställningen och jag var lite osäker på om det skulle gå att ha alla tre katterna i samma bur så jag hade tagit en dubbel- samt enkelbur, bara för säkerhets skull. Vi satte in Ella i buren och hon gick runt, runt så efter bara 10-15 min satte vi in henne i dubellburen och det gick så fint. Alla 3 låg till största delen av dagen o bara myste. Söndagen var dock Ella lite less så hon var lite mera busig och Marussia fick säga till henne lite då och då så ett tag hade vi Ella i enkelburen och ibland var Marussia där, men även söndagen tillbringades till stor del tillsammans alla 3 katterna.
 
Det var otroligt kul att se att det var så många debutanter bland sibbarna, både bland tidigare utställare och även bland förstagångs-utställare. Bredvid mig satt (halv)syskonen Doris Day och Eddie Cochran.
 
Det kommer att komma många bilder men eftersom jag o Mattias har fotat på bra (jag förbrukade 1 stort och 2,5 små minneskort) så dröjer det ett tag. Just nu sitter jag och för över alla bilderna, sen ska jag även sortera och skicka ut bilderna till alla.
 
Vad gäller utställningen så gick det bara bra. Marussia tog sitt 7e cert och är numera stoppad i Sverige, så hon tillbringade söndagen med att bara vänta. Hon måste utomlands och tar förhoppningsvis titel (Grand International Champion, GIC) på lördagen och tar sitt första cert (mot Supreme Champion, SC) på söndagen. Om allt går vägen vill säga.
 
Sakhi tog cert båda dagarna, precis som jag hade hoppats på. Han har nu 2 cert kvar innan han är Supreme Premiere (SP) och jag har faktiskt inte tänkt ställa honom alls i Sverige utan chansar på att han tar dom två sista utomlands.
 
Ella tog jag med enbart för att träna. Det gick bra, förutom på söndagen då jag tog ut henne för tidigt ur buren. Jag missbedömde domaren och hur lång tid hon skulle ta på sig, så Ella var lite irriterad när hon kom fram till bordet.
 
Båda dagarna blev Ella slagen av sin syster Doris Day, som fick EX1 o Ella fick alltså EX2.
 
Det är tur att det är så många trevliga utställare man möter under helgen för annars skulle jag aldrig göra detta. Nu längtar jag till nästa utställning, som är på hemmaplan, första helgen i oktober. Vi ses då!

Kommentera här: