S*Deltas Raphael

Nu har Raphael (som kallas för Finkel) kastrerats och därmed övergått till fodervärden.

Jag kom lite tidigare för att hämta honom, för jag tänkte försöka fota honom. Men det gick inte alls. Han var på tok för upptagen med att lukta på mig hela tiden. OK, tänkte vi då. Då tar vi det när jag lämnar honom, groggy som han är.

När jag hämtade Finkel på em sa killen i receptionen, "jaha, ska du hämta den goskillen?". Dom två hade haft en trevlig stund på morgonen och bara gosat. Han hade blivit väldigt förtjust i Finkel och det blir nog alla som ser honom.

När jag fick hämta Finkel så var han hur vaken som helst, inte ett dugg påverkad eller ens groggy. Så att få fina bilder på em gick inte heller så bra. Här följer några som blev hyfsat bra.

Första två bilderna är tagna på morgonen. En mager katthane som ni ser.


Den första bilden är tagen efter Finkel varit hemma kanske 5-10 minuter. Totalt opåverkad som sagt.


Profilbild på charmtrollet Finkel.


Tassbild, jag är svag för stora tassar.


Härligt avslappnade ställning (även om bilden är lite fel, pga solljuset). Kom alltså ihåg att detta är samma dag som han kastrerades!


Jag vägde förresten in Finkel på 4.6 kg och det är ju en bra vikt för att vara en fertil hane. Han har dock inte så mycket päls (verkligen sommarpäls), men mycket beror på att han rymde (stress) och även sen flytten (även den också lite stress).

1 Therese:

skriven

Han är en riktig snygging:-)

Själv hade jag Askis utslagen en hel dag efteråt.

Kommentera här: