Vaccinerade

Idag har Sakhi, Marussia o Dolce vaccinerats. Sakhi o Marussia har även rabiesvaccinerat då tanken är att man ska kunna fara utomlands med dom på utställningar. Vi får väl se hur det går med den biten.

Vi har ju bara två vanliga kattburar + en liten hundbur. I hundburen skulle visserligen alla rymmas men den är lite klumpig att bära själv så istället satte vi in Dolce o Marussia i samma bur. Det gick bara finfint, blev nästan lika tungt som Sakhis bur.

Marussia tycker tyvärr inte om att åka bil så hon pratade en del på vägen in. Däremot var Dolce tyst, vilket förvånade mig. Hon kan vråla (o varje gång blir jag lika fascinerad av att ett sådant vrål kan komma från en så liten katt) ordentligt. Denna gång var hon som sagt rätt tyst. Det kom bara några små mjau från henne.

Jag har tagit för vana att i samband med vaccinationen be veterinären kolla tänderna. Jag jobbar ju på att kunna få borsta tänderna på Sakhi (som är lugnast). Deras tänder såg bra ut, Sakhi hade lite längst bak och dit har jag inte kommit ännu. Jag har inte heller börjat med tandborste utan använder bara fingret just nu.

Efter alla vaccinationer for vi hem och Marussia var väldigt tyst i buren hem. Nu har jag nyss jagat bort henne för att få sitta i data-stolen. Lite hårt eftersom hon sov, men hon hittar nog snart ett nytt ställe att sova på.

Sakhi är fortfarande ute i kattgården, jag har försökt få in honom ett bra tag nu men det har inte gått så bra. Han njuter verkligen av att bara vara ute i friska luften.
1 Annika:

skriven

Hej, tack för kommentaren. Det blir snart dax för mig att vaccinera mina också, men jag hade tänkt vänta tills nästa månad.Hoppas att du får en trevlig helg. Kram från Annika.

Kommentera här: