Utställning Umeå april 2012, del 4

Det är sällan jag utställningsfotar våra katter, jag vet eg inte varför. Det blir ofta (men inte alltid) fotat när dom är hos domaren. I år hann jag dock inte be någon fota Marussia. Med utställningsfotar menar jag när dom inte är hos domaren utan att någon utställningshåller dom. Därför fotade vi faktiskt både Sakhi och Marussia hemma i början av veckan, men valde att låta dom ligga på ett klätterträd.

Båda katterna har fått otroligt bra omdömen och väldigt många positiva ord om bla pälsarna. Extra kul var det att Maud Olsen Johansson på söndagen var väldigt lyrisk när hon fick känna på Marussias päls. Hon sa bla att det var så här pälsen skulle kännas och tyckte att man skulle fråga mig om de fick känna på Marussias päls. Väldigt extra mycket kul eftersom Marussia tyvärr har tappat väldigt mycket päls. Trots allt beröm far jag ändå till Skellefteå på söndag för att lära mig mer om pälsvårdskurs med Håkan Eger.

Nåja, nog med skryt nu. Över till de sista resultaten och bilderna.

GIP S*Deltas Sakhi tog CAPS båda dagarna samt att han på lördagen blev NOM (hans andra). Lite extra stolt är jag över att han i lördagens val inför NOM:en slog ut en sibbe (Båtsman, som dock gav igen på söndagen ) men även en skogis.

Sakhi väger 6 kg (visserligen en bra vikt på honom tycker jag) så Sakhi blir tung att hålla i längre stunder, i synnerhet om domaren vill titta på Sakhi före han sätts ner på bordet eller när domaren funderar på vilken katt som ska gå vidare.


I vanliga fall köper jag nu för tiden inte prisrosetterna som är till varje certifikat. Det främsta skälet är helt enkelt för att jag ändå inte hänger upp dom, men när jag såg hur snygg CAPS:en var blev jag tvungen att köpa en. Så detta är alltså Sakhis tredje CAPS o så då NOM-medaljen, som hänger runt hans hals.



IC S*Deltas Marussia fick båda dagarna CAGCIB, men här köpte jag inte någon rosett. Hon var väldigt pratig i buren, båda dagarna, o ville gärna ut o kolla.


Två kort som vi fotade hemma, på sista kortet syns det kanske hur bråttom hon hade därifrån. Det gäller att vara snabb om man ska hinna fota Marussia, hon är verkligen inte som linslusen Dolce.


S*Isrosen Uzume fick på söndagen CAC.


Det var en Neva Masquerade på utställningen och S*Malådalen's Idun blev EX1 båda dagarna.

Här är hennes kompisar , en vacker huskatt som heter Askis o är DSM. Askis blev 1a hane och NOM båda dagarna.



Baloo, en brittpojke som eg heter IC S*Razzlecat's Blue Tasty Castello, blev CAGCIB båda dagarna och NOM på söndagen.

Avslutar med ett till kort på den nya domaren Bertil som busar med domaren Jörgen. Här sitter Bertil bredvid Julia och Loke.


Kommentera här: