Utställning Umeå april 2012, del 1

Jag går alltid runt på utställningar och fotar sibbar. Ibland har jag missat någon/några sibbar men för det mesta lyckas jag hitta alla, dock inte denna gång.

Jag trodde verkligen att jag hade fotat Gino, förlåt Lotta! Det berodde nog på att det var en domarelev (mer om det längre ner) och när jag var ute o fotade var Gino uppe för bedömning. Sen fick jag för mig att jag hade fotat honom på lördagen....

Jag tycker det är kul att kunna lägga upp bilder här i bloggen och ha som en liten dagbok på hur katten ser ut och på hur det har gått. Jag skickar såklart även bilder till kattens ägare. Jag vet ju själv hur kul det är att få bilder på sina skatter.

Jag vet att jag inte har hunnit lägga ut bilderna från BJK:s utställning 2011 men dom får vänta ett tag till. Nu tar jag årets utställning först.

Denna utställning hade jag med mig Sakhi o Marussia och kameran. Inte helt lätt att ta kort när man är framme hos domaren så tack Roseanne och Sussie för att ni fotade när jag var upptagen med katterna.

Det har varit en väldigt bra utställningshelg för sibbarna och jag tror att alla är nöjda med resultaten.

Lördagen var det 4 stycken domare som dömde sibbar och då är ju chanserna större att fler sibbar går till panel. I lördags gick 5 sibbar till panel, varav 2 blev BIS. I söndags då det var två domare gick 2 sibbar till panel, varav 1 blev BIS. Men mer om det längre fram.

I lördags var det även en domarexamen och Bertil Johansson blev godkänd domare i kat II. Kul, för nya domare behövs alltid.

Dagen därpå spexade Bertil med domaren Jörgen Frithiof och kom utklädd. Dagen till ära hade han rakat av sig skägget, tagit på en peruk, solglasögon och lånat en huskattshona som han skulle ställa som en sibbe, kastratkille. När detta hände var jag o lämnade igen en katt så jag såg aldrig hur det gick till men fick höra sen att Jörgen hade gått på det hela.


Här kommer till slut äntligen några resultat o bilder.

IC S*Laxforsens Dasher tog CAGCIB på lördagen och på söndag fick han EX1%.


S*Lubov Sibiri Voran Ryzhkovich fick EX2 båda dagarna.


GIC S*Nikopeja's Orianna tog på lördagen CACS, BIV, NOM o BIS! På söndagen tog hon CACS, BIV o NOM. Stort grattis Susanne!


S*Akilias Loke fick CAC båda dagarna.


Jag har helt fräckt lånat en bild av Gino från Lottas blogg för att kunna visa upp honom o hans resultat ändå.
IC S*Lince's Giornio fick båda dagarna CAGCIB o BIV.
1 Lotta Liljeström:

skriven

Jag förstår inte hur du hann fota alla de katter som du gjorde Gunilla, med två egna att visa upp oxå! Så att inte Gino blev med gör inget, du hittade ju igen honom på min blogg ;-)

Jättekul att du skriver resultat och sätter in bilder! Kul att kunna beundra katterna i lugn och ro hemmaockså :-)

kram!

Kommentera här: