S*Frostuddens Ella Fitzgerald

Jag började för ett par år sen fundera på att köpa in en ny hona, först visste jag inte vilken färg jag ville ha men när jag till slut kom fram till att jag nog ville ha en blå hona så hade jag tänkt börja leta.

Men annat kom emellan och när Sussie o Karin i fjol började prata om att importera en hane från Schweiz, Agent 007, blev jag intresserad.

Jag var nöjd om det skulle bli en blå hona, en bonus skulle vara om hon var blågold och en ännu större bonus om hon skulle vara blågoldpadda. Parningen Dakiri o Agenten skulle dock inte ge någon blågoldpadda men däremot blågold hona fanns det hopp om.

Det har varit väldigt roligt att få vara med ända från början och jag har (otåligt) väntat på om Dakiri var dräktig eller inte. Sen kom beräknad förlossningsdatum och gick. Efter mycket om o men kom så till slut (27/3) min efterlängtade hona, en blågold Ella Fitzgerald!



Redan de första bilderna på henne och jag var kär, såklart! Jag fick en mobilbild av Karin när hon o brorsan Elvis Presley inte är gammal. Sötnosarna!

Igår var jag så upp till Boden för att inspektera Ella och klämma/känna på henne. Hon är jättefin och jag förstår inte hur Karin klarar av att sälja henne till mig, men det tänker jag inte tala om högt för Karin.

Tingningsavgiften är nu betald o nu blir det bara att vänta många långa veckor tills jag kan hämta hem henne kring midsommar.

TACK KARIN för förtroendet och att du kan släppa denna skönhet till oss!

Här kommer många bilder på vår nya avelshona, Ella Fitzgerald, ay 24.


Tack Sussie för att du pillade på Ella, så hon snällt låg kvar.


En profilbild


1 Helena:

skriven

Men vilken söt liten tjej! Jag förstår verkligen hur det kommer att kännas att det blir långa veckor till dess att hon flyttar hem till er. Jag var som bekant i samma situation inte allt för länge sedan. :)



Du kanske har lust att komma förbi och hälsa på en sväng, se hur lillgumman vuxit? Hon är busigare än jag vet inte vad emellanåt. Men samtidigt är hon så mysig, gillar att ligga i knä och kurra. Men det förstås, det är ju bara när hon själv har bestämt sig för det. :)

2 Helena:

skriven

Grattis Gunilla till din lilla prinsessa och välkommen med i det blåa gänget :)

3 Linda & Valentine:

skriven

Åhh vilken himla söt liten tjej! Älskar den tredje bilden, ansiktsbilden frammifrån där hon ser ut att mjuaua <3

4 Lotta:

skriven

Men detta har jag missat...stort GRATTIS till sockerbomben!!!

5 Marinettes:

skriven

Har naturligtvis också missat detta, skyller på mina kattungar som ta'r en del tid som du vet.

Vilken sötnos du har "beställt" herreminje vilken väntan det blir tills den lilla kommer hem.

Grattis och lycka till med gullhjärtat!

Kram!

6 Kicki:

skriven

Oj, här har jag också missat saker ser jag =) Stort grattis till lilla prinsessan! Hoppas få träffa henne live så småningom!! Kram

7 Malllsan:

skriven

Men åh så fin tjej! Grattis! :D

8 Lotta Liljeström:

skriven

Hon är underbar Gunilla!!

Förstår att du räknar dagar tills hon får flytta hem! Ska bli så spännande att få följa henne.



Kram

9 Susanne:

skriven

Åh, vilken sötnos!! Jaha, så nu är DU i väntans tider :) Jag förstår att det känns som en evighet innan hon får komma hem? Tiden går så fort, det är svårt att fatta riktigt att vår prinsessa verkligen har varit så liten och det är ju inte många veckor sedan!! Ca 22 faktiskt, men det känns som om hon alltid varit här! Lycka till med Ella!!

Kommentera här: