S*Deltas Shekinah, aka Kiara

Det är med tungt hjärta jag skriver detta inlägg. Jag har redan pratat med de övriga änglarna om vad som hänt Kiara.

I samband med kastreringen så dog Kiara på operationsbordet. Hon hann få den första avslappnade sprutan och när hon sen fick nästa spruta stannade hennes hjärta.

Hon var helt frisk vid incheckningen men exakt vad som hände vet vi inte ännu utan vi avvaktar obduktionsprotokollet. De jag har pratat med tror att veterinären har gett för stor dos bedövningsmedel men som sagt, just nu avvaktar vi obduktionsprotokollet. Jag kommer självklart berätta vad som kommer fram.

Vi minns med glädje och kärlek Kiara, som fick alltför kort tid på sig hos den mysiga familjen hon kom till.

Kiaras familj har köpt ny kattunge, från Marinettes. Dom hämtade honom i lördags och det var så trevligt att träffa familjen igen - även om det var otroligt jobbigt för oss alla. Jag vet att dom inte kommer glömma vare sig Kiara eller Axel, men familjen är inte hel utan en katt att älska.

Som jag sa till Kiaras matte, jag skulle inte tveka ett dugg om dom ville köpa hela nästa kull av mig eftersom jag vet att dom ser varje katt som en unik katt. Det som har hänt är mest troligt en otroligt olycklig olycka. Jag önskar dom all lycka till med sin nya kattunge och jag är så glad att vi kommer fortsätta ha kontakt.

Några bilder på vackra, charmiga och busiga Kiara.



Nu busar Kiara tillsammans med Axel.

Regnbågsbron

Det finns en bro som förbinder himmel och jord. Den kallas Regnbågsbron för sina många färger. På den här sidan Regnbågsbron finns ett land med ängar, kullar och dalar med frodigt grönt gräs.

När ett älskat husdjur dör, kommer det till den här platsen. Det finns alltid mat, vatten och varmt vårväder.
De gamla och sköra djuren är unga igen. De som varit skadade har blivit hela igen. De leker hela dagen med varandra.
Det är bara en sak som fattas. De är inte med den speciella person som älskade dem på Jorden.

Så varje dag springer de och leker till den dagen kommer när någon plötsligt slutar leka och ser upp.
Nosen skälver, Öronen är uppåt, Ögonen stirrar och plötsligt springer den här från gruppen.

Du har blivit sedd och du och din speciella vän möts. Du tar dem i dina armar och kramar om. Ditt ansikte blir kysst igen och igen och åter igen ser du in i ögonen på ditt trogna husdjur.

Sedan korsar ni Regnbågsbron tillsammans…

för att aldrig mer skiljas


av Paul C. Dahl