HCM-test på Marussia samt många kort

Igår for jag till Öjebyn för att HCM-testa henne, hon har ett friskt o bra hjärta.

Direkt efter for jag till hanen, som bor i Öjebyn. Hanen heter Charmalov, men kallas för Casper. Där får nu Marussia stanna tills parningen är klar. Hon började ju löpa lite lätt i Sundsvall, så jag hoppas att det inte ska ta alltför lång tid.

Marie, som har Casper, har även två andra sibbar. Båda kommer från Wesai's, den ena heter True Blue men kallas för Ceasar, den andra heter Zorro men kallas för Hobbe.

Underbara katter alla tre! Men jag föll lite extra för Ceasar som påminner väldigt mycket om Sakhi.

Ett stort tack till Maries man, Lennart, som kom o hjälpte mig när jag fick problem med bilen.

Casper ser ut som Finkel (Raphael) men större såklart samt att Finkel har mera vitt. Förhoppningsvis blir det en kull i november och så här blir stamtavlan.

Casper var väldigt nyfiken på Marussia igår, han började snabbt kretsa runt transportburen. Här har vi satt in Marussia + bur i parningsrummet.


Marussia uppe på ett skåp.


Vackra Hobbe var väldigt intresserad av min ryggsäck o väska och låg väldigt gärna på dom. 


Vackra Ceasar som påminner så mycket om vår älskade nallebjörn Sakhi.

1 Lotta:

skriven

Grattis till det friska hjärtat, nu håller jag tummar & tassar för att det blir små kattungar hemma hos dig.

2 Susanne:

skriven

Åååh, vad Casper vuxit och blivit FIIIN! :-D Han verkar dessutom fortfarande vara en charmpojke. Lycka till med dejt och kommande kattungar med gokillen.

Kommentera här: