Typiskt och lite annat

Det är sällan det slår fel. Jag öppnar fönstret till kattgården och släpper ut en katt, har fönstret öppet ett tag o ropar på dom andra två katterna. Ingen reaktion. Jag hinner bara stänga igen fönstret och vända mig om, så har jag en ny katt där.

Samma sak händer igen, jag ropar på den katt som är kvar men inget händer - dvs före jag stänger fönstret. Det är tur dom är så söta och charmiga!

Igår hade vi besök. Tyvärr var två av besökarna allergiska (o tål inte våra sibbar) så vi hade stoppat undan Marussia i tvättstugan och Sakhi tillsammans med Dolce i vårat sovrum.

Marussia la sig så småningom i torktumlaren och hade det riktigt skönt och mysigt, dvs tills hon blev påkommen och jag kom med kameran.


Vi har även en ny datastol som Sakhi gillar. Han hade varit ute ett tag men när han kom in hoppade han direkt upp i stolen, trängde ut mig till kanten (vad gör man inte för sina älskade (s)katter?!) och låg och hade det bekvämt (?) medans jag hade det mindre skönt. Så här såg det ut igår när han invigde stolen.

1 Marie:

skriven

Hihi sambon muttrar ständigt över att katterna kan vara försvunna i flera timmar. Men när han öppnar dörren till källaren och har stora paket som han ska bära ner, ja då är helt plötsligt två vita blixtar där och försöker smita ner.. Det samma gäller balkongen. Vi ställer en klocka i köket då Nessa inte säger till själv när hon vill komma in. Och det kan bli många "pip" och förfrågningar till drottningen innan hon bestämmer sig för att "nu matte och husse vill jag in" ;) Men barnen är superduktiga så vi behöver inte springa jämt varenda gång iaf (alltid något) ;)



Underbar bild på stiliga björnen Sahki. Och Marussia kanske tycker torktumlaren är ett bra ställe för henne och kattungarna? Nessa hade älskat en sån "håla" ;)



Det närmar sig...



Kram

2 Marie:

skriven

Hrm varför skrev jag "detsamma" om källaren och balkongen? Det är ju motsatsen vet ja! HA HA yrpanna som vanligt! Nåväl typiskt är det att på ena stället vill man inte ha katterna och där är det jämt, så fort dörren öppnas. På balkongen måste man locka och truga innan katterna vill in (tycker kanske det är roligt att vi kommer och frågar: "ska ni komma då!? hela tiden ;)



Kram

Kommentera här: