Veckans bild etc

Igår fick jag besök av Linda och Aron. Vi for först till Carina och fotade hennes squawer (heter det så i plural?), sen for vi tillbaka till mig och fotade mina änglar. HÄR kan ni se en bild på kattungarna och HÄR kan ni se enskilda bilder på änglarna. Det är Lufsen (Anael), Kiara (Shekina), Raphael, Lady (Galgaliel) och Picasso (Michael) men jag tror säkert ni känner igen ungarna nu. Carinas tjejer är (tror jag) Cheyenne, Cherokee och Shawnee.

Linda är en otroligt duktig fotograf och även om vi har samma utrustning så lyckas jag inte få till det där lite extra speciella som hon gör. Har ni möjlighet att kunna fota era katter hos henne så tycker jag verkligen ni ska ta chansen och göra det. Jag vet att hon tog massvis med fina bilder hos mig igår och jag kommer lägga ut länken till bilderna när jag får den så kan ni ägare köpa bilder själva av Linda. Jag vet inte ännu vilka bilder jag kommer ta.

Carina hade fotat en så underbar bild på sina tjejer när dom var 7 veckor så jag sa att hon borde skicka in den till SVERAK, till veckans bild. Det gjorde hon och vips så var den inne, dom tyckte så mycket om den att dom tog in bilden på en gång!  Bilden finns just nu på framsidan, sen får man trycka på VECKANS BILD. Det går tyvärr inte att länka dit....

Carinas tjejer är rätt livliga och när jag får höra att hon fotar dom helt själv så blir jag imponerad . När vi tog senaste kullbilderna (10 veckor) så var vi 4 pers!! En på varje sida, en fotograf och en bakom fotografen som försökte få dom att titta dit. Dom blir bara livligare och livligare för varje vecka som går nu. 

Efter vi kom från Carina satte jag Linda och Aron i arbete med att försöka trötta ut änglarna medan jag gjorde middag. Det lyckades sådär med att trötta ut kattungarna men sen, efter Linda o Aron farit, sov dom flera timmar! Jag fick väcka dom vid 20-tiden för att dom skulle äta lite mat.

Det är ganska roligt när jag ger kattungarna mat. Igår fick Marussia köttfärs och eftersom det var så stor bit så ropade jag på Lady (Galgaliel) så hon skulle komma och äta. Den som verkligen kom insladdades in i köket på en gång var inte Lady utan Raphael, såklart. Han gillar verkligen att äta mat. Imorse när dom fick mat var dom så duktiga att dom kom en och en när jag ropade deras namn.
1 Marie:

skriven

Underbara bilder som Linda tagit på änglarna och indianerna, helt fantastiska!



Klart bilden på de röda indianerna kom med på Sverak, den var jättefin! Otroligt bra jobbat av Carina (imponerande att hon fotar ensam också) :)



Kan gott och väl tänka mig att det behövs 4 personer att fånga dina vackra änglar på bild. ;) På kattungar är det ju full fart eller sova som gäller i den där åldern.



Kram

Kommentera här: