Snart har alla 5

öppnat sina ögon. Det är bara Galgaliel som är lite seg av sig. Kanske öppnar hon dom helt imorgon på 2-veckors-dagen.

Dom går fortfarande upp väldigt bra i vikt och jag är glad att Marussia har så mycket mjölk att ge till dom. Det går bra att ta upp ungarna från bolådan och sitta och gosa med dom, men hon blir konstigt nog lite stressad när jag vill väga dom varje kväll. Det är inte så att hon lyfter dom från våg-lådan men hon står o tittar på samt nosar och pratar lite.

Ikväll släppte jag ut alla från kattbädden, som står i bolådan, till bolådan. Dom kröp omkring ett tag och sen blev jag tvungen att lämna dom en stund och lät yngsta sonen hålla koll på dom istället. När han kom dit var 2 i kattbädden igen och jag antar att Marussia hade lyft in dom igen.

Imorgon blir dom alltså 2 veckor - redan!! Just pga att dom har öppnat ögonen rätt nyligt vill jag inte använda studio-blixtarna utan jag ska försöka att använda den vanliga (externa) blixten. Får se hur det går och vad det blir för kvalité på bilderna.

Det är sportlov för skolorna nästa vecka så yngsta sonen lär få hjälpa till att assistera. Vi får nog stänga in Marussia i vårat sovrum medan vi fotar ungarna och det ska bli väldigt intressant att se vad det blir för kullbild!
1 Linda & Valentine:

skriven

Längtar efter dom nya fotona! :)

Kommentera här: