Söndag idag

och vi tar det bara lugnt. Har haft testpersoner idag, kommer imorgon och på onsdag också. Det är ett stort tryck nu på att testa om man tål rasen och jag tycker det är jätteroligt.

Vi får visserligen stänga fönstret så att inte katterna smiter iväg till kattgården men jag brukar alltid muta katterna med kokt skinka när vi har testpersoner. Idag var alla på hugget, i synnerhet "fröken matvrak", Dolce.

Fick ett trevligt mail där en familj, boende här i Sävar, har testat allergin hos mig och som har klarat den bra. Nu väntar dom på att få hem en egen sibbe, från Camilla.

Jivara trivs otroligt bra med att vara ensamkatt och hon har ju gått upp en del sen kastreringen. Jag tycker hon ser mycket, mycket bättre ut nu och hade gärna tagit med henne på en utställning för att få höra vad domarna säger. Men eftersom hon inte trivs så bra på utställningar har hon gjort sitt. Ska till sonen och Jivara en kväll i veckan. Ska då komma ihåg att ta med våg så jag får väga henne också.

Marie, tack snälla för erbjudandet om att fota i Sundsvall. Jag tar dig kanske på orden!!
1 Marie:

skriven

Så roligt att höra att det är så många som faktiskt kan få chansen att ha katt trots allergi. Vi tycker fortfarande det är ett mirakel och är så glada och tacksamma att vi faktiskt har fyrfotade familjemedlemar igen :D



Klart jag fotar om det inte blir så att det krockar med Liris. Denna gång ska jag dessutom försöka komma ihåg remmen till kameran så jag slipper ha en hand som ser ut som en "klo" i flera dagar efteråt ;)

Kram

Kommentera här: