För varmt för katterna

de vill absolut inte gå ut till kattgården utan ligger gärna i vardagsrummet, där vi brukar dra ner markisen och sätta på fläkten.

Dolce brukar ligga på rygg, under takfläkten och njuta. Marussia brukar ligga i en kattbädd en liten bit därifrån och Sakhi, han lägger sig i kattburen. Tycker det ska bli oerhört varmt för honom, men tydligen inte. När vi sen går i säng på kvällarna då vill katterna gärna gå ut i den mer behagliga temperaturen.

Sakhi har på slutet fått väldigt mycket tovor och jag tror att det är fodret som har "spökat". Nu har jag köpt nytt foder som jag hoppas ska hjälpa honom. Att vi sen var borta en dryg vecka underlättade förstås inte heller, eftersom äldsta sonen inte fick kamma honom överallt.

Men Sakhi är så otroligt snäll och tålig, han ligger stilla och ofta är det bara jag och Sakhi men ibland får mannen rycka in och prata och gosa med Sakhi. Med jämna mellanrum får Sakhi dessutom godsaker, som kokt skinka eller godis.

När vi har fått bukt med tovorna kommer jag nog prova Furminatorn på honom, det var ett bra tag sen sist. Ska kanske testa på Dolce och se hur pälsen blir. Jag vill ju inte riskera att pälsen på Sakhi blir jättetokig, nu inför sommarens två sista utställningar i Luleå och Sundsvall.


Kommentera här: