Vår terrorist är kvar

Vi har ju i kvarteret utekatter, det har varit 3 stycken (varav en fertil hona). Honan fick en kull och dom skulle behålla en kille från den kullen. Så nu blir det ev 4 stycken lösa katter, det är inte så att jag jublar direkt.

Iofs är det bara en - för tillfället - som är riktigt envis. Maskot fortsätter att komma hit. Det syns väldigt tydligt hans fotspår i snön (och ja, jag är väldigt säker på att det är han!) runt bilarna och på vägen upp mot huset. Dessutom är han så fräck att han ställer sig på broräcket och tittar in mot vardagsrummet. Det är inte första gången jag ser små tassavtryck på broräcket....

Nu hoppas jag bara att han inte lär upp den nya hanen att komma hit. Maskot har dock lärt sig att skynda sig härifrån när jag öppnar dörren. Då skyndar han sig iväg men som sagt, han är snabbt här igen.

Någon som har bra tips/råd/idéer på hur jag får bort honom? Jag kan bara inte förstå hur han kan vara så tjurig och envis! 
1 Marie:

skriven

Klistrar in svaret här också, insåg att jag svarade på det gamla inlägget från 2009. :)



Ja såna där små terrorister har vi alla haft tror jag.. (tyvärr!). Vi har en svart/vit långhårig mycket stilig hane som i somras kom in av misstag (troligen genom källaren). När han mötte sambon på bottenvåningen i hallen fick han panik och rev ner alla blomkrukor i mitt största fönster (jag odlar hoyor, så det var väl ca 10-15 krukor som åkte i golvet!) För att göra eländet värre så hade jag precis vattnat hoyorna så jag fick blöt jord överallt! Dessutom nöjde han sig inte med ett fönster utan tog två till på vägen ut.



Sist men inte minst, klöste han sönder tapeten och fönsterbrädorna på Leos rum där han satt längst upp och skrek i panik när jag hann i fatt honom. Och kunde öppna fönstret och släppa ut honom.



Till saken hör att han oftast är på vår tomt istället för hemma där det finns barn, som leker för hårdhänt med honom. Mina barn är duktiga med djur, och visar hänsyn och börjar oftast "viska" när han kommer för att han har stora öron ;) därför trivs han nog bättre hos oss, än hemma. Inget jag ser fram emot nu till sommaren då vi har tjejerna här hemma. Men det får vi väl lösa då.



Jag har läst om en produkt som heter Ssscat (?) tror jag, en slags sprayburk som sprutar ut gas och låter när katten närmar sig. Ska vara ofarlig men obehaglig för katten. Kanske något som skulle kunna fungera? Annars gillar väl inte katter citron heller men bryr han sig inte om vatten så lär han knappast bry sig om citrondoft heller.



Lycka till

2 Stina:

skriven

Hej Gunilla

Läste det här inlägget för några dagar sen och satt idag och kikade lite på blocket..såg då det här och tänkte att jag måste ju vidare befodra länken till dig.. Har inte bestämt mig för vad jag tror om den än men :P

http://www.blocket.se/vasterbotten/Kattskramma_20796017.htm?ca=2&w=1



Hoppas Jivaras kastrering går bra imorgon!

Hur går det med Marussia? Blir det några bebisar tro?

Kommentera här: