Tur det inte är riktigt såå illa....

Sitter och gör ett enda stort kompendium av G2-kursen jag klarade ifjol. Ska skriva ut och sätta in i min utbildningspärm, det är så enkelt att kunna läsa i den då.

När jag nu sitter och kopierar av texten hittar jag bla följande, som är rätt tänkvärd....  Men det är tur att jag inte känner mig redo att börja döma katter eller att jag anser att domarna inte kan någonting.


Här är en beskrivning av en uppfödares utveckling, som delvis är menad som ett skämt, men den innehåller en hel del som är sant:  
  • 1:a året:         Entusiastisk
  • 2:a året:         Kan allt!
  • 3:e året:         Känner sig redo att börja döma
  • 4:e året:         Anser att domarna kan ingenting
  • 5:e året:         Skaffar ett par katter till
  • 6:e året:         Undrar varför man inte nått toppen ännu
  • 7:e året:         Börjar lyssna på andras avelsplaner
  • 8:e året:         Börjar inse att de egna katterna inte är perfekta
  • 9:e året:         Börjar lyssna på goda råd
  • 10:e året:      Parar inte med avelskatten på modet
  • 11:e året:      Använder endast avelsdjur av kvalité
  • 12:e året:      Börjar förstå...
1 carina:

skriven

Ja Är nog på att avla är inte så lätt:)

Iallafall du är så duktog på att skriva i bloggen..

Jag måste nog bättra mig.Men det är så mycket annat som pockar på..Kram till dig o katterna

2 Lotta:

skriven

Underbar beskrivning av en uppfödares utveckling :-)

Kommentera här: