Stackars liten Dolce, del 2

Redan i går fick veterinären provsvaren och det är ju tur att jag stod på mig och ville ha Dolce utredd, för det är tyvärr lite saker som ligger för högt. Att hon har lite högt kolesterol beror ju på övervikten, sen var det några andra saker som var lite höga också.

Bla hade hon höga levervärden och nu har jag idag varit och köpt en säck, 2 kg för 330:-, som vi ska ge henne - uppblött. I början kommer det säkert gå bra eftersom hon brukar sluka allt. 2 veckor ska vi testa detta och sen blir det nya prover, dock bara levervärden nästa gång.

Det kommer bli dyrt och det må ju vara hänt, men framför allt vill jag inte att Dolce ska ha ont.... 

Var en snabbis förbi mamma o Jivara. Mamma tycker Jivara är lite dålig på att äta men nu är ju Jivara ensamkatt och vet att ingen annan äter upp maten för henne.  Hon väger i alla fall 3,7 kg idag o har på två månader gått upp knappt 200 g.
1 Lena:

skriven

För katterna gör man allt. Och du gör det då

verkligen...

Egentligen är det ju inte så dyrt när man tänker

på hur mycket kärlek man får av dem hela tiden.



Jag hoppas att det går bra med söta Dolce.

Hon har i alla fall turen att få ha världens bästa matte.. =)..



Kram Lena och sibbarna i Kåge

2 Lotta:

skriven

Nej vad tråkigt att hennes värden inte var bra, hoppas att de blir bättre med den nya kosten.

3 Marie:

skriven

Håller tummarna att Dolces värden är bättre nästa gång ni testar henne. Och att hon nu tappar lite vikt och att hon mår bättre snart.



Säger precis som Lena, tur atth on har en som toppenmatte som insåg att något var tokigt och ser till att hon får hjälp.



Kram

Kommentera här: