Gosiga katter

Jag försöker pyssla och även göra undan lite saker men det är inte lätt när Sakhi är gosesjuk. Han kommer upp på bordet, lägger sig mitt framför mig och vill bli gosad med - och då är det ju  ett lätt val. När vi har gosat ett tag så går han vidare, men han ligger gärna nära mig så han kan jama till lite och säga "nu är det dags igen".  Samma sak om jag sitter framför datorn - då kommer han också o vill gosa.

Sakhi har blivit väldigt gosig sista veckorna och jag njuter. Han kommer oftast upp i sängen och nu så händer det att han somnar hos mig innan han sen går över till mannens säng och där brer han ut sig totalt! 

Marussia har fått en ny favorit hos yngsta sonen, där hon gärna ligger och sover. Marussia har också blivit mer gosig mot oss - o även Dolce.Nu är det ju svårt veta vad det beror på men jag antar det beror på att dom slipper Jivara....  som trivs väldigt bra hos min mamma och har blivit lekfull igen. Det enda problemet med Jivara är att hon - efter att mammas besökare farit - 5-6 timmar senare tycks inse att dom/vi är borta. Då sätter hon sig vid ytterdörren och jamar. Mindre trevligt när kl är kring 22.30 och mamma bor i lägenhet.

1 Lotta:

skriven

Det är så mysigt med gosiga katter :-)

Kommentera här: