Överlevt natten

Flyttade sent igår över Marussia + kull till kontoret, till den nytvättade bolådan. Som dessutom var helt nybäddad, med idel fräscht material. Men den dög inte, trots att jag försökte göra den mindre stor....

Det tog drygt två timmar att övertyga henne om att kontoret är en bra plats för ungarna att vara på samt att inga rovdjur kan komma och ta dom. För säkerhets skull så jag låg på en madrass på golvet och har väl sovit mindre bra inatt, men vad gör man inte för sina älskade (s)katter?

Jag fick ha dörren stängd och så hade hon sina kattungar strax ovanför mitt huvud så jag kunde ligga och känna på henne då och då. Nu på morgonen så har hon - peppar, peppar.... - helt accepterat det nya stället.

Det är lite jobbigt att kunna visa kattungarna för Helena om dom bor i en mörk garderob.
1 Marie:

skriven

Låter som mamma Marussia inte alls tyckte flytten var en sån himla bra idé. Roligt med katter de har bestämda åsikter om det mesta :)



Och visst är det så att man får offra sig för de små, och jag kan säga att jag hade gjort detsamma. :) Och det är inte mycket jag offrar min nattsömn för ;) men kattbebisar och mamma är såklart en sån sak ♥♥♥♥



Kram

2 Lotta:

skriven

Det är så himla jobbigt med envisa mammor som ska flytta på sina ungar. När man tror att dom gett upp så går det bara några dagar innan de gör ett nytt försök.

Kommentera här: