Fortfarande händer det inget särskilt

utan jag röjer på, inne i det som ska bli ett kattrum (med andra funktioner oxå). Jag har dock kommit så långt att jag äntligen kan börja ana ett slut om x antal dagar. Sen ska mannen köpa hyllor och spika upp på väggarna. Tror det kommer bli väldigt bra när det är klart.

Att jag har massa lådor att plocka upp ur sen gör ju inte så mycket. Då kan jag hålla Marussia o kullen sällskap o förhoppningsvis kan jag slita mig från kullen och verkligen packa upp! Det är inte alltid så lätt att slita sig från små söta charmtroll....

Marussia fortsätter att gå upp i vikt, hon har nu ökat nästan 1.1 kg sen parningen. Det börjar märkas att det är mycket nu för henne. Hon ligger gärna på flyttkartonger, mitt på golvet etc och bara vilar. Hungrig är hon dock fortfarande.

Sakhi står stilla på knappt 5,6 kg och Dolce pendlar lite upp/ner i vikt men ännu har hon inte hunnit gå över 3.9 kg. På torsdag ska jag ta tillbaka Dolce till veterinären för nya provtagningar. Pälsen har dock blivit mycket bättre sen hon bytte foder, det är inte alls lika mycket tovor (även om det fortfarande är en del) nu för henne. Fascinerande att det kan göra så mycket vilket foder man har.

Dolce är inte direkt förtjust i sin mat, sitter snällt bredvid Sakhi eller Marussia och väntar och hoppas på att hon ska få äta deras mat. Även om vi bevakar Dolce så räcker det med att vi vänder ryggen till en kort stund så är hon snabbare än blixten och kan hinna få tag på bättre mat.

Jag har tagit några kort som jag hoppas snart ska kunna lägga ut, men jag är lite extra jäktad denna vecka eftersom jag har katt-kurs imorgon kväll, lite träningar/behandlingar i veckan samt att jag åker bort över helgen. Jag vill gärna försöka få klart allt bortstädat innan jag åker bort, men jag tvivlar tyvärr.... Det är en hel del kvar att göra.

Kommentera här: