Biblioteket i Sävar

Ikväll var jag på biblioteket i Sävar för att prata lite om sibirisk katt. Tyvärr kan man inte få ta med djur i lokalen så jag hade gjort ett dokument med lite bilder i som jag skulle visa. Tyvärr strulade det så jag visar bilderna här istället. 

Till er två tjejer som så snällt satt och lyssnade på mig. Hör av er så försöker vi få en tid som passar oss så ni kan få komma och klappa på katterna.

Jag glömde att lägga till några bra länkar som jag pratade lite om.
Fairlines bor i Umeå-trakten och beräknas få kull vecka 10.
Marie Hedrén har en väldigt bra och informativ hemsida, bla om allergi.
SÄSK - Sällskapet Sibirisk katt

Här är vår första sibiriska katt, IC S*Busungarnas Valrhona Jivara, född 2006-12-14. Numera kastrat. IC betyder att hon är Internationell Champion.


Vår fd avelshane, IP S*Deltas Sakhi (kull 1), född 2008-01-12. IP betyder att han är Internationell Premier.


Vår tredje sibiriska katt är CH S*Deltas Marussia (kull 2), född 2009-02-21. Beräknas föda inom en vecka.


Så här sprickfärdig är Marussia nu....



Slutligen vår linslus - underbara ljuvliga charmtrollet S*Deltas Dolce (kull 3), född 2009-12-14. Japp, hon o brorsan Gabbana föddes samma dag som Jivara fyllde 3 år.

1 Marie:

skriven

Först måste jag säga, vilka ljuvliga bilder av dina ståtliga sibbar. Det närmar sig för Marussia också, spännande kommer att lusläsa och njuta av alla fina bilder jag är säker på att du kommer att visa både på hemsidan och i bloggen :)



Tråkigt att det var så få som kom, och att man inte fick ha med katterna. Men jag är säker på att det var jätteintressant.



Ska bli så roligt att träffas på utställningen i april, för ni kommer väl dit?

Kram

2 Lotta:

skriven

Fantastiska bilder på fantastiska katter...särskilt charmtrollet Dolce.

Kommentera här: