Yin o Yang, 4 veckor, 111218

Trots att dom har fått vara på upptäcksfärd idag ett tag och att jag även haft besök så var dom inte lugna vid kullbilden. Jorå, dom sov så vi försökte försiktigt lägga upp dom på bordet men då vaknade de snabbt till, våra små busfrön. Pia tyckte dom var väldigt lugna men det var nog bara tillfälligt, jag vet att det kommer bli full fart på dom så småningom.



Jag har ikväll suttit och myst med dom, plockade upp en kattbädd och satte på benen igen, det är som enkelt att göra så. Det är så mysigt att bara pilla på dom lite då och då och se hur dom tvättar sig eller busar med varandra.

Hittills har vi haft tur och inte haft någon speciell kattunge som har tuggat mycket på saker och ting. Jag får väl se om detta blir en tuggande kull. 

Efter ett tag kom Dolce och skulle in i tältet o det fick hon ju såklart. Där låg hon och tvättade kattungarna i rumpan etc. Hon är så otroligt snäll och mysig Dolce, ibland är hon dock lite hårdhänt men hon tycker nog att det är kul att få busa med småttingarna. Om ett par veckor kommer det vara vild jakt här hemma, ibland kommer Dolce jaga någon kattunge och rätt vad det är så är en kattunge som jagar Dolce. Så var det i våras och det kommer nog vara samma sak med denna kull.

Sakhi stackarn får ju inte komma in så länge Marussia har kullen och vår tillfälliga dörr funkar väldigt bra. En stor fördel är att den knarrar så man kan direkt kolla och se vem det är som kommer. Det är sällan vi låser dörren när vi är i vardagsrummet, men det kommer bli mer och mer allt eftersom ungarna kommer bli mer rörlig.

Imorse, när jag gick ut för att hämta en sak, så upptäckte jag att Sakhi låg på den nya klättertunnan. Helt lugn låg han där. Vår älskade stora nallebjörn! Vi försöker gosa extra mycket med honom och nattetid samt på morgonen kommer han gärna och ska gosa, lägger sig på en, tvättar en etc.

Nu ska jag sluta surra och lägga upp bilderna istället. Yin först ut, som vanligt.


Bilderna på Yang + en extra bild eftersom han är så söt när han sticker ut tungan.
1 Therese:

skriven

Skickar en massa pussar å kramar till underbara katter <3

Kommentera här: