Full fart

Mer o mer får kattungarna komma ut ur lekhagen, jag öppnar en sida på hagen, låser "dörren" till vardagsrummet och låter Yin & Yang utforska vardagsrummet i egen takt. Dom blir säkrare och säkrare och modigare och modigare.

Ikväll hade jag besök av en kompis och vi visade såklart upp våra fina kattungar. Yin somnade i famnen hos min kompis medan Yang busade med husse. Efter att ha sovit ett tag så tyckte jag det var dags att väga dom innan dom skulle få prova äta köttfärs.

Precis som jag gissade var det inga problem för Yin, henne behövde vi inte truga utan hon åt själv, direkt på en gång. Yang var däremot väldigt tveksam men det blir mer köttfärs imorgon så då får han prova igen.

Här kommer en liten bildserie och början är lovande, Yang är snabbt framme vid maten och sniffar medan Yin är lite mer avvaktande till att börja med.


Att Dolce skulle bli intresserad av köttfärsen var väl inte så konstigt? (Det är mycket köttfärs men Yin fick inte äta så mkt innan jag tog bort henne. Resten har de stora katterna fått dela på.) När jag vänligt motade undan Dolce gick hon till ett hörn och tittade in i lekhagen. Framför Dolce är en mycket bra sak när man har kattungar, en "ostkub", som är väldigt rolig att leka i när man är en liten kattunge. 


Dolce har förresten efter maten haft väldigt roligt med Yin & Yang, hon har sprungit och jagat dom, legat bredvid soffan och "anfallit" dom etc etc. Dolce är en väldigt bra lektant och det kommer bli roligare och roligare för varje dag som går nu.

Yin bara fortsatte att äta köttfärs, först själv och sen i sällskap med mamma.


medan Yang tyckte att "maten" i sandlådan var mycket godare.
1 Marinettes:

skriven

Så stora sötnosarna har blivit Gunilla, skönt att ha en egen lektant och kul för Dolce som får jaga levande "villebråd".

Kram!

2 Therese:

skriven

att rå köttfärs kan vara så gott:-)

Kommentera här: