Få BLOCKET att ändra sina regler för annonsering av katt/kattungar.

Jag hittade följande idag o kopierar in texten. Om du trycker här kommer du direkt till namninsamlingen. Skriv på och hjälp till att ändra reglerna på Blocket.

Med denna namninsamling vill jag få BLOCKET att se att det finns stora brister i hur man tillåter sina kunder skriva/vilseleda blivande köpare.

Den enda regel de har är att kattungen ska vara äldre än 12 veckor och kosta minst 100 kr.Löpande kontroller utförs. Så står det , men jag vet av faktum att det finns katter dom är 7-10v när de lämnar hemmet, har aldrig råkat utför deras LÖPANDE KONTROLLER heller.

Jag skulle vilja att det plockade upp på att vi ska höja kattens status & att katter inte har 13% av det och 45 % av en annan ras utan då är HUSKATTER vilket ska stå i deras annons. Även renrasiga kattungar/katter utan stamtavla är HUSKATTER och även det ska framgå i texten så att man inte vilseleder eventuella köpare.

Jag skulle även vilja att den som ska sälja sin katt/kattunge ska sett till att den är vaccinerad , chipad vilket gör att jag tycker att man bör höja minimum priset från 100 kr till 500 kr på katten/kattungarna.
1 Marie:

skriven

Jättebra initiativ Gunilla, jag och sambon har skrivit under. Lägger in det i min blogg också om det är okej?



Kram

Marie

2 Lotta:

skriven

Jag har skrivit på en insamling förut angående Blockets annonser men inte hände det någonting :-(

Kommentera här: