Trevligt med besök

Igår hade vi haft fint besök av vår "stammis" igelkotten. Jag filmade en liten snutt, men vi har inte lyckats lära oss ännu hur man för över till youtube. Dessutom jobbar min man just nu med hemmet och det är nog viktigare tycker jag.

Efter att ha läst lite mera vad en igelkott kan äta så ställde vi fram lite vatten och några bitar torrfoder (babycat). Det verkar som om igelkottar har dålig hörsel men väldigt bra luktsinne.

Jag satte försiktigt ner faten bredvid den och efter ett tag vaknade h*n till liv. Vi såg att den började sniffa lite och hittade snabbt fram till fatet. Den tuggade och smaskade och fnyste lite då och då. Sååå charmigt!

Nu fick den inte så mycket mat eftersom jag inte vet hur mycket den lilla magen tål, men den har fått äta 3 små portioner mat och lika fort har det gått alla tre gångerna. När den hade ätit klart började den försöka tugga på - och dra - fatet under bron. Den var riktigt, riktigt envis.

Här ligger den i solen och sover, rumpan mot kameran.


Matdags! Här har den redan hunnit äta upp nästan hela den lilla portionen jag gav den. Det andra fatet är ett vattenfat.


Förutom besök av igelkotten så var även äldsta sonen varit hemma igår med Jivara. Hon fick vara ute hela dagen - med små kortare pauser inne - medan sonen skulle hjälpa till att fixa här hemma. Det blev en riktig heldag för Jivara och sonen!

1 Carina:

skriven

Så roligt att ha en igelkott nära huset

Sköt om den lilla.Önskar att vi hade en här dom är så söta.Det är ju inte ofta man ser igelkottar nu för tiden

Kommentera här: