Vänta, varsegod

är två ord som jag brukar träna katterna på. 3/4 av våra katter snappade fort upp det, men inte Dolce. Inte så att hon är dum på något sätt - tvärtom - utan hon kör sitt eget race.

Stackars Dolce får lätt tovor, hon har tyvärr en mer besvärlig päls än Sakhi och det går eg bra att kamma på magen, men ibland är det så mkt så det blir paus och en liten godbit.

Idag blev det skinka.... och hon är på hugget, direkt!! Jag brukar kunna visa besökare hur duktiga dom andra katterna är på "vänta" men som sagt Dolce...

När jag till slut sa varsegod (efter ett antal nej och vänta) så hugger hon i sin iver på mitt finger. Lilla fröken ivrig. Enda nackdelen är att hon är så charmig och underbar att jag förlåter henne på en gång. Det är svårt att vara arg på Dolce.

Imorse när mannen hade gått upp hörde han ett konstigt ljud. När han tittar mot trappan ser han Dolce komma släpandes på ett paket kycklingfilé. Han hade råkat glömma det utanför frysen igår och det var ju inte Dolce sen att upptäcka. Ganska otroligt eg, hon som är så liten orkar dra och släpa ett helt kilo.  

1 Carina:

skriven

Lill sötingen där.

Hon är för härlig

2 Lena:

skriven

HAHA.. Skulle vilja se söta Dolce med sitt

infångade paket kyckling..

Nästa gång får ni henne..



Ha en skön helg !



Kram Lena och sibbarna i Kåge

3 Lotta:

skriven

Duktig Dolce som skaffar fram maten själv :-)

Kommentera här: