Titta vilken snygging

I söndags hade jag med mig Jivara till Sakhi och denna gång fick Sakhi vara kopplad. Det gick otroligt bra och Jivara fräste bara någon gång. Sakhi är god som guld, det är inte för inte som jag kallar honom för vår solstråle.

Idag tog jag med mig Dolce och lämnade henne hos min mamma medan jag tog hem Sakhi för ett par timmar. Direkt när jag kom hem med buren ropade jag på Jivara/Marussia och jag väntade mig nästan en fräsning från Jivara men icke, hon var så duktig så!  När vi släppte ut Sakhi nosade katterna på varandra och Jivara la hennes tass på Sakhis huvud. Allt för att påminna om att det är minsann hon som är boss.  Vi vallade honom på nedre plan innan vi till slut tog bort kopplet. Enda anledningen att han hade kopplet på sig var för att han inte skulle springa direkt fram till Jivara.

Jivara låg på soffans ryggstöd så hon kunde hålla koll på Sakhi, hon fick byta riktning ett par ggr men låg nöjd där, tom gäspade och blundade ett tag. Sakhi var nog hemma runt 3 timmar innan vi till slut klippte klorna och vägde honom.

Titta så fin och maffig han är nu, bara att hålla tummarna att han inte fäller all päls ännu. Snart är det ju dags för utställningen på hemmaplan.


1 Helén:

skriven

Hejsan! Vad han ser "maffig" ut. Sakhi ser jättefin ut. Kram helén

2 Magnus:

skriven

Wow vilken päls! Hoppas allt är bra med er. Tror du det går bra att vi kommer och hälsar på efter att jag kommit hem (31 mars). Hoppas så klart Dolce är kvar då också. Kram.

Kommentera här: