Slutbesiktat

Idag fick D&G åka en lite längre biltur än dom är van vid. Dels hade jag ett snabbt ärende inne i stan och dels tar det lite tid att åka till veterinären.

Jag fick sällskap av Carina, som kom för att gosa lite med kullen också. Veterinären började med att titta på Dolce, som fick dropp i ögat. Veterinären kunde sen konstatera att Dolce inte hade något sår på hornhinnan. Både veterinär och Carina tyckte dessutom att Dolces öga hade blivit bättre, själv blir man lätt hemmablind, så det var ju roligt att höra. Vänster öra hänger ju fortfarande kvar, i samma ställning. Veterinären trodde inte att det skulle bli något problem med vänster öga men skrev ändå att Dolce inte bör gå i avel, precis vad jag också tycker. Efter att ha klämt lite mera på Dolce (o återigen konstaterat att hon har ett bra hjärta o bra muskulatur) så fick Dolce andra vacc.sprutan och även chipmärkningen.

Carina höll snällt nog Dolce medan det var Gabbanas tur. Veterinären fingrade Gabbana lite i baken och allt kändes bra. Även han har bra muskulatur o bra hjärta. Sen var det dags för Gabbana att få dom två sprutorna.

Att få sprutorna, i synnerhet, mikrochipet, var ingen höjdare tydligen då båda pep lite.

Imorgon ska vi till Sakhi igen, så han ska få säga hejdå till Gabbana. Ska även passa på att klippa Sakhis klor.

Tidigt fredagmorgon tar jag och Carina tåget till Boden, där Karin är snäll nog och möter oss. Efter ett tag kommer Gabbanas nya familj och hämtar honom och jag förstår att dom längtar!! Fast det var snudd på att jag skulle få ringa återbud för Carina blev väldigt förtjust i Gabbana också. 

Kommentera här: