En magisk helg

I fredags for 5 familjer till Trondheim och det är helt otroligt vad bra det har gått. Alla katterna har tagit cert båda dagarna! Vi har surrat, skrattat och haft väldigt trevligt. Sen hade vi även sällskap av andra sibbe-folk som satt bredvid oss. Vi har tagit en del kort och jag kommer jobba på att få upp i alla fall några bilder snart.

Jivara blev IC på lördagen och jag ABS:ade henne på söndagen, för Jivara hade nått det mål jag hade för henne. Marussia blev CH på lördagen och på söndagen tog hon sitt första cert inför IC samt att hon dessutom blev NOM!!! Alla domare röstade dock på en annan katt, en Birma (?), men det gör absolut ingenting för bara att bli NOM är stort tycker jag. Jag ställer helst båda dagarna och på bara 5 utställningshelger (från sista aug i fjol) så har Marussia tagit 2 NOM. Ja, vi är väldigt stolta över denna tjej. 

Jivara var jag lite fundersam på hur det skulle gå eftersom det var nästan ett helt år sen hon ställdes ut men hon hade med sig sin favorit, dvs äldsta sonen, som bar henne och då gick det fin-fint. Men vi gjorde inte så mycket preppning på henne utan satsade istället på Marussia som fick otroligt fina kommentarer. TACK Sussie för all hjälp!

Tack Sussie, Carina, Camilla och Helena (med familjer) för en underbar magisk helg. Det här gör jag gärna snart om igen.
1 Louise Kareld:

skriven

JÄTTEGRATTIS till tjejernas framgångar, särskilt Marussias! 2 nom !!! Jag är förstummad! Urkul!!! Kram Louise

2 Stina:

skriven

Nämen gud så roligt att de gick så bra för er :D

Grattis!! Nu blir man ju inte mindre sugen på att ställa igen, men de får vänta lite :)

Kommentera här: