Dolce igen

Idag har det varit sämre väder och det är först nu på em/kvällen som solen har kommit fram. Katterna har alla varit ute ett tag, utom Dolce. Hon har varit helt utslagen. Så här låg hon tidigare i dag, i vår stora kattbur.


Tidigare idag låg även Marussia där och helt plötsligt brottades dom. Jag gissar på att det var Dolce som hoppade på Marussia. Det fortsätter gå bra, visserligen har jag Feliway inkopplad och det kommer jag fortsätta ha. Jag trodde dock att jag skulle få ha på åtminstone 2 ställen då vårat hus är stort. 

Idag busade Dolce med en leksak och råkade komma i vägen för Jivara, som genast fräste till och skrämde bort Dolce. Men efter bara ett par minuter var Dolce där igen och skulle ha tag på leksaken. Hon ger sig inte vårt underbara charmtroll. Jag önskar såklart att hon inte hade fått ansiktsförlamningen för hon är helt klart den absolut bästa kattunge vi har fått fram. Underbara temperament har alla andra kattungar också haft, men Dolce är perfekt sett från höger sida. Pälsen är underbart sträv och svansen.... Jag ska fota henne lite mera sen så får ni se vilken guldklimp vi har här.

Mammas grannar funderar på hur det har gått för Dolce och en som brukade gå förbi blev nog väldigt besviken när mamma talade om att Dolce nu flyttat hem igen.

Dolce har det eg väldigt bra här, hon har några kompisar (som hon känt hela sitt liv). Hon behöver aldrig fara på utställningar, inte äta p-piller utan kan bara nöja sig med att busa, äta mat och vara charmig.
1 clarellis:

skriven

Dolce har ett underbart liv hemma hos er :-)

Kommentera här: