Rymlingen Dolce

Idag har vi haft ett gäng beökare och snart kommer andra gänget. Vi har haft ungarna i lekhagen i princip hela dagen tills vi plötsligt upptäckte att Dolce var utanför lekhagen. Hon är en mycket smart - och smal - ung tjej. Vi har satt fast lekhagen i bokhyllans dörrar och hon har upptäckt att om hon pressar tillräckligt mycket med huvudet så öppnas dörren en bit och sen är det bara att skynda sig ut, ut till friheten!  :D

Stackars Gabbana är ju större (det skiljer knappt 180g) så han kunde inte, hur mycket han än försökte.

Just nu är dom ute, fri tillgång till nedre plan, med vissa stängda dörrar.

När mannen stod och skar upp kött fick dom dels smaka blod för första gången och det var gott, det gick åt på en gång. Sen fick dom även smaka små bitar kött och DET var ju ännu bättre. Gabbana åt tills han var mätt, sen gick han därifrån. Dolce - hon bara fortsatte att äta. Även när hon hade gått från tallriken så kom hon tillbaka på en gång, så fort hon såg att det var mera mat. Hon knuffade sig fram mellan Jivara och Sakhi och trängde ut stackars Jivara helt och hållet!  :)

Hon har fått världens ork och energi och springer för fullt, hela tiden. Gabbana springer också, men han är mera "vanlig" kattunge.

Igår klättrade först Gabbana över den tillfälliga avspärrningen till vardagsrummet. Snabbt åkte han tillbaka in igen, av oss. Men han gav sig inte, han skulle över och ut till friheten. Dolce lärde sig ju också snabbt att klättra över avspärrningen, trots att vi försökte göra mycket för att dom inte skulle kunna ta sig ut.

Snart kommer dom upp i våra sängar och det är ju så mysigt, om än lite jobbigt.   ;) 

Jag fortsätter att blöta ner dom ett par ggr/vecka. Idag hade Gabbana lyckats få lite bajs på svansen. Oj, vad han pep förtvivlat. Sakhi på ena sidan och Jivara på andra sidan, sen kom även Marussia och skulle se vad som stod på. Marussia uppskattar förresten sina nya två leksaker, men vi får hålla lite koll på henne så hon inte är för hårdhänt med ungarna.

Det är lite för kallt för att jag ska vilja ta ut dom och åka bil just nu men det kommer jag snart att börja med, så fort det blir lite varmare. Vi jobbar även på att få till Photoshop, men datorn är gammal och seg, men bilder kommer snart hoppas jag.
1 Linda:

skriven

Än har jag inte hört något mer. Tror jag kom till en röstbrevlåda när jag ringde dit under telefontiden, som sa något om att om dom inte svarar så är dom upptagna med ett akutfall och att man sklulle lämna sitt namn + djuret som var inlaggt så skulle dom ringa upp, och sen kom det ett sånt där tut det kommer när röstbrevlådan startar. Jag hoppas bara jag gjorde rätt :o)så borde dom höra av sig idag

Kommentera här: