Lätt snöstorm ute

men inte så farligt ändå - just nu i alla fall. Jag har varit iväg på olika ärenden och när ingen är hemma så får ungarna gå tillbaka till lekhagen. Så fort någon är hemma är dom alltid ute i vardagsrummet. Nu när jag kom hem tog vi ut dom ur lekhagen och så får dom springa omkring och busa. Skulle tro att dom sover en hel del när vi är borta.

Dolce ska - sin vana trogen - alltid upp i famnen. Hon kommer bli så otroligt social den tjejen. Gabbana vill ju också upp i famnen men han har mycket mer bus i benen och springer som bara den.

Vi har haft den allra minsta sandlådan åt dom och nu är dom van att vi dammsuger ofta (ibland 4-5 ggr/dag) så dom reagerar inte nämnvärt. Igår bytte jag sandlåda till en storlek större. Blir visserligen mindre sand redan nu men jag längtar tills vi kan sätta dit en vanlig stor sandlåda.

Jag har börjat vänja dom lite vid vatten, bara snabbt blöta ner dom och dom säger inte så mycket. Snart ska jag testa duscha dom. Det jag inte har hunnit med ännu är att vänja dom åka bil. Blir kanske en tur imorgon, det beror på vädret.

Just nu brottas D&G och jag vet inte vem som vinner. Rätt vad det är så tvärspringer någon iväg och den andra måste ju självklart följa efter och jaga.  :D

Kommentera här: