Besök + utekatter

För ett par dagar sen hade vi besök av Triumph och Roselia. Det är alltid lika kul att se kattungar man har sålt (nu är ju inte Roselia min uppfödning, men väl Sakhis yngsta dotter. Roselia kommer från Karins uppfödning) o lika kul är det att få träffa ägarna igen. En del träffar man oftare, en del mindre ofta. Det viktiga är att man får höra hur det går med katterna, vad dom hittar på för bus etc. 

Triumph tycker jag bara blir mer och mer maffig för varje gång jag ser honom!


för att inte tala om Roselia!  


Nästa gång jag träffar dom blir förhoppningsvis på Umeå-utställningen i april.

Vi har hunnit vara ute med våra katter. Stackars Jivara fick vackert stanna inne. Det blev inte så lång stund ute eftersom det var väldigt kallt men jag ville få några snöbilder på dom. Sakhi ville hela tiden in på en gång medan Marussia inte hade lika bråttom in. Ett par dagar senare tog vi ut dom två igen, då var det bara -4 ute men även denna gång ville Sakhi snabbt in. Marussia travade glatt i djupsnö men tyvärr han jag inte fota henne då.



I lördags hade vi SÄSK-träff hos mig. Vi blev hela 11 st (inkl mig) och hade väldigt trevligt. Vi tittade förstås på Dolce & Gabbana och färgbestämde dom. Mycket surrande blev det och tack vare Karin så har jag nu lärt mig ett ännu bättre sätt att ge flaska. Man lär sig alltid något nytt på dessa träffar! Jag fick även låna en lekhage av Karin och vi har satt upp den nu. Helt underbart! Katterna var lite förbryllade och Gabbana hann självklart smita ut (tog max 5 minuter!). Nu har vi lagt ut fällar på golvet så det ska vara varmt och skönt och två katt-bäddar och lite mer ryms det. Ska även ställa dit en sandlåda samt vatten och lite torrfoder åt dom. Alla våra katter har varit i lekhagen och undersökt. Medan Jivara låg på ett klätterträd, med ryggen mot ungarna, låg Sakhi där bredvid dom. Nu har Jivara två barnvakter!

Kommentera här: