Våra katter

Även om jag har haft helt otroligt underbara dagar i Stockholm så har jag självklart längtat hem till våra katter, i synnerhet när vi träffat alla dessa fina kattungar - då har jag verkligen saknat Dolce & Gabbana.

Dom har växt under dessa dagar jag har varit borta men är lika underbara gosiga trots att jag varit borta ett tag. Inga sura miner här inte, tur nog. Gabbana väger nu 1 kg och Dolce knapprar in mer och mer. Just nu ligger hon ca 150 gram efter honom men hon äter och äter. Hon går från tallrik till tallrik. När Lars bjöd katterna på råa kycklinghjärtan så slukade snabbt D&G sina portioner, sen gick dom o trängde ut dom stora katterna och åt upp deras kycklinghjärtan också.  ;)

Sakhi har vi tyvärr fått placera om hos mamma. Jag hade hoppats att det skulle gå bra att ha honom hemma men Jivara blir av någon konstig anledning så stressad när ungarna har - mer eller mindre - fritt spelrum på nedervåningen. Hon anfaller Sakhi, som inte har gjort något alls men när Marussia leker hårt med kattungarna tittar Jivara bara på....

Både för Sakhis skull men även för Jivara så blev vi tvugna att omplacera honom. Han har det jättebra hos min mamma men jag saknar honom så mycket. Det är tur att mamma bor väldigt nära oss så det är lätt att fara och hälsa på honom.

Dolce & Gabbana upptäckte klätterträdet som vi har i hallen, i torsdags. Sen dess älskar dom det. Dom sover tätt tillsammans och har blivit väldigt duktiga på att klättra ner. Vi har dock för säkerhets skull fortfarande filt och kuddar under trädet, utifall att dom skulle ramla ner. I torsdags turade dom stora katterna om att ligga högst i trädet. Även Jivara var däruppe, något hon väldigt sällan är nu för tiden - men det var ju för att hålla koll på ungarna och se till att dom inte var högst upp på en gång.

Dolce har börjat stå mycket på bakbenen och det ser så roligt ut. Hon är fortfarande gosig men ack vad hon har blivit busig.  :)

Gabbana är fortfarande väldigt busig men han har börjat kunna sova i famnen, något han har haft lite svårt för tidigare. Igårkväll satt jag med båda två i famnen och bara njöt av dom små busfröna.  :D

Nu hoppas jag att kylan håller sig borta ett tag. Jag har tänkt börja träna bilåkning med ungarna och liksaå att fortsätta lätt bada dom. Det är även dags att prova borsta tänderna på dom - i början är det ju bara en lek. Dom ska även hinna prova selen så dom är lite van vi det.

Gabbana kommer få åka tåg när jag lämnar honom och jag får sällskap av Carina, som följer med upp till Boden. Vi kommer självklart stanna till hos Karin och kolla in hennes katter.

Kommentera här: