Mera om våra små busfrön

Datorn (mail o överföring av kort) fortsätter strula men maila till sakhipakhi[at]gmail.com så svarar jag.


Idag har vi tagit bort lekhagen (tack Karin för lånet). Jag ska absolut köpa en egen lekhage, den är så bra! På slutet har vi bara haft ungarna i lekhagen nattetid, men från o med idag är det alltså slut med det. Ska bli intressant att se hur länge det dröjer innan dom kommer upp i sängen?  ;)

Gabbana har börjat morra (i helgen) o idag fick dom en bit rökt skinka var. Dolce gick iväg med sitt "byte" medan Gabbana var hur rolig som helst. Han påminner rätt mycket om Mellon (Vänskapskullen). Mellon ställde sig och morrade över sitt "byte", dom andra ungarna tittade förvånat upp för dom var ju upptagna med att sin mat.  :D  Nu gjorde Gabbana likadant och när jag lyfte upp honom (bara för att retas lite) så slog han ut med tassarna och morrade på. Söta, söta Gabbana! Han är verkligen underbar!

För ett tag sen köpte jag en liten mus, som piper. Musen har ett band och man kan trä det på fingret. Mycket enkelt att sitta och leka då. Dolce har missuppfattat detta lite grann, hon hoppar på bandet som man ska ha på fingret och springer iväg. Visserligen piper ju musen då och då. Tog några kort på busfröna idag.

Sitter och försöker få tag på veterinär för att boka tid inför första vaccineringen och även för att få utredning på Dolce. Men hon är verkligen en pigg tjej, hon klättrar nu själv upp i sofforna och snabb är hon.

Nu gäller det bara att få henne att sluta klättra på benen, då hon vill upp i famnen. Vi har inte haft det besväret tidigare med kattungar men om det är för att vi har hållit på så mycket med Dolce??

Gabbana har fått ett nytt hyss för sig som jag inte gillar och återigen, detta har inte tidigare kattungar hållit på med. Han klättrar upp på ett klätterträd som vi har bredvid fönstret. Sen går han på fönsterbänken till gardinen och håller på där bakom. Så fort jag ser honom tar jag bort honom från gardinen och säger att man får absolut inte vara där, men han lyssnar inte! Vår lilla tjurskalle.  :)

Tyvärr är det lite spänt här hemma mellan Jivara och Sakhi. Jivara hoppar på honom - utan anledning - så risken är stor att Sakhi måste flytta till min mamma ett par veckor.  :(   Jivara och Marussia går däremot väldigt bra ihop nu vilket ju är kul.

Kommentera här: