Katt-safari

I torsdags flög jag ner till Stockholm. Där mötte jag Anna-Lena, Lena, Karin, Sussie med dotter Tova. Vi har haft så otroligt kul dessa dagar och fått se så många fina katter och kattungar. Vi började fredagen med att Marie-Helen hämtade några av oss på hotellet, sen for vi till Marie där vi tittade på hennes katter och åt en god lunch.

Lördagen körde vi hårt, vi började med att fara till Lotta (som fyllde år samma dag), där vi beundrade hennes katter och kattungar. Även där blev vi bjudna på god mat och dessutom tårta. Mätta och belåtna for vi sen vidare till Marie, där proceduren upprepades (god mat, tårta och fina katter och kattungar).

Söndagen for vi sen en vända till Skultuna där vi hälsade på Monica och även här blev vi bjudna på god mat och fika. Det slutade med att Karin tog flygbussen direkt till Arlanda från Västerås och vi andra tog tåget tillbaka till Stockholm. Väl där skiljdes våra vägar åt och vi flög hem.

Jag vill än en gång tacka Sussie och Karin som har gjort ett sånt fantastiskt schema, helt otroligt vad vi har hunnit med mycket! Det har varit så kul att få ett ansikte till alla namn och få träffa alla dessa otroligt trevliga uppfödare, som har släppt in oss alla "galna" norrlänningar i deras hem. Jag hoppas att dom inte har blivit avskrämd av oss. Jag har verkligen haft helt otroligt underbara dagar och skulle gärna göra om det snart igen.

Tova måste få ett alldeles eget omnämnande för vad hon har varit tålmodig som har stått ut med oss 5 surrande, skrattande, katt-tokiga tjejer. Hon har inte protesterat en enda gång vad jag har hört, trots att det har varit tidiga morgnar, sena kvällar och bitvis väldigt mycket att gå. Du är otrolig Tova, trots att du flera gånger på söndagen fick heta Sofie.  ;)

Kommentera här: