Äntligen....

så funkar datorn/kameran. Jag kan inte förstå hur mycket otur vi har haft med denna kull, dator och kamera.

Det börjar med att nyaste datorn (som ändå har några år på nacken) börjar protestera. Vi hinner göra en back-up, tur nog, innan mannen beställer nya datasaker. Under tiden har vi en äldre dator. Då börjar DEN protestera och till råga på allt så hittar den inte kameran, så det går inte att göra några överföringar av bilder.

Som om det inte skulle räcka med det har vi haft väldigt kallt, väldigt länge. Min värk gör att jag blir trött och orkeslös men nu hoppas jag att det har börjat vända. Idag har vi "bara" haft runt 15 grader kallt.

Idag fyller kattungarna 10 veckor och vi har tagit kort, men idag var det inte lätt att få liv i dom små rackarna. Det är nästan det enda sättet att få kort på våra två små livliga busfrön, dvs när dom är trötta! Äldsta sonen har konstaterat att även om detta är den minsta kull vi har haft så är dom samtidigt dom livligaste också!

Gabbana gör som andra kattungar, dvs han springer. Dolce däremot, hon hoppar och skuttar!!!  Det ser så kul ut. Båda två är lika snabba som våra andra kattungar har varit.

Imorse väckte dom oss och efter att ha legat ett tag och dom haft hinderbana över mig o mannen gav jag upp och gick till soffan där jag fick sova ett tag till.

Ska försöka fota Dolce imorgon så jag kan få några fina bilder till hennes annons. Det kommer verkligen kännas hårt att sälja henne. Gabbana är det också svårt att skiljas från, men jag vet ju redan hur bra han kommer få det och hur efterlängtad den killen är. Dolce har vi ju fått hålla på med lite extra i samband med stödmatning.

Gabbana är eg en social katt men helst inte uppe i famnen, då han är så varmblodig. Dolce däremot som har älskat att vara innanför tröjan har nu börjat få en egen vilja och har inte längre tid att sitta där.

Det kommer att komma många kort men jag är tyvärr väldigt upptagen denna vecka. Jag försöker bearbeta korten så fort jag kan och lägga upp.

Här kommer i alla fall dagens kullbilder - som blev 3.

1 Emilie:

skriven

Aw, finaste katterna någonsin :) Dolce är så himla vacker. Men det är ju Gabbana med :)

Kommentera här: